Luchtbescherming Knokke

Het dagelijkse leven in België tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Glenn V
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2013 21:09

Luchtbescherming Knokke

Bericht door Glenn V »

Beste Leden, Ik ben nieuw hier dus stel ik mij eerst even voor. Ik ben Glenn 21j en verzamel al sinds m'n 12e. Met de jaren heen is de collectie geevolueerd naar iets waar ik me volledig in kan vinden.
Niet meer in het wilde weg vanalles beginnen verzamelen (wat iedereen wel deed toen hij begon), maar echt toegespitst op enkele onderwerpen...

Ik spits me dus vooral toe op de bezetting en bevrijding van 'the scheldt Pocket'. Vooral Canadees (3e en 4e divisie). Maar ook burgerlijke organisaties zoals het geheim leger en de luchtbescherming...
Ik ben in het bezit van een geheel lot van een en dezelfde man. (verhaal en foto's volgen later). Ik heb z'n helm en armband in m'n bezit, maar zou graag een uniform van de LB willen hebben.
Hieronder een redelijk bekende foto (uit boeken die m'n streek behandelen) waarvan het origineel exemplaar mooi in de collectie zit :D Het betreft de 2e man van links naar rechts.
Volgens mij is dat een zwart geverfde abbl vest? Of ben ik mis.... Zou iemand mij ook kunnen helpen aan m'n zoektocht daaraan.

volledige fotoreportage en verhaal van de man volgt nog..

Glenn
Afbeelding
Glenn V
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2013 21:09

Re: Luchtbescherming Knokke

Bericht door Glenn V »

Niemand ?
Plaats reactie

Terug naar “België bezet - 1940-1945 - la Belgique occupée”