Sport in het Leger

Sterke verhalen waar het Belgische leger centraal staat.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
ABL
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 jun 2011 10:42

Re: Sport in het Leger

Bericht door ABL »

Toch gek dat sport bij den ABL eigenlijk neer kwam op : lopen........

Of er nu in '84 bij ons op het bord stond (18RA c-bat) : turnen, zaalsport, voetbal etc etc = lopen was de zaak
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Sport in het Leger

Bericht door Exjager »

Denk dat nog wel een andere reden had; lopen is één van de sporten die met de minste middelen toch een grote trainingsintensitiet op een korte tijd kan opleveren.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Sport in het Leger

Bericht door Exjager »

Dune65 schreef:
Exjager schreef:Denk dat nog wel een andere reden had; lopen is één van de sporten die met de minste middelen toch een grote trainingsintensitiet op een korte tijd kan opleveren.
Uiteraard is dat de reden Dirk mijn reactie was slechts bedoeld als joke ;)
Dat had ik wel door Dune65, maar wou gewoon eens de echte reden aanhalen...trouwens dat van dat "lopen" wisten ze bij ons op school (lang geleden) maar al te goed. Onze LO-leraar was daarvan bezeten, en wij moesten dus wel lopen, ook met de reden die ik aanhaalde, op een zo kort mogelijke en goedekope manier aan de fysieke toestand van de leerlingen werken ;-)
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
eaw458
Berichten: 1040
Lid geworden op: 30 mei 2011 08:14
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Sport in het Leger

Bericht door eaw458 »

Exjager schreef:Denk dat nog wel een andere reden had; lopen is één van de sporten die met de minste middelen toch een grote trainingsintensitiet op een korte tijd kan opleveren.
Lopen en voetballen was alles wat we bij 2L deden. De reden die je aanhaalt is natuurlijk juist, maar het had toch ook met luilakkerij te maken. Om miliciens met lopen en sjotten bezig te houden, heb je niets nodig en moet je niets voorbereiden. En dat zeiden ze toen zelf.

Gelukkig zat er hier en daar een wachtmeester tussen die met ons tot achter de eerste grote bocht van de tankbaan liep en ons dan een uur liet neerliggen in het gras.

Af en toe gingen we ook eens zwemmen in dat vieze, oude zwembad van Leopoldsburg, maar daar had je natuurlijk ook niets voor nodig. Steek ze maar op een camion met hun zwembroek en handdoek en we zijn er voor een paar uur van af.

Lopen en vooral veldcross stond hoog in het vaandel geschreven bij de meesten van de beroeps, maar dat deden ze liever zonder de miliciens te moeten meesleuren.

Walter
De achttiendaagse veldtocht, regiment per regiment: http://18daagseveldtocht.be/
Plaats reactie

Terug naar “Sterke verhalen - histoires fortes”