ABL Voertuigen

Alles wat kan helpen om dit forum nog beter te maken.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
larotje
Berichten: 215
Lid geworden op: 05 jun 2011 17:24

ABL Voertuigen

Bericht door larotje »

Hallo,

Is het misschien raadzaam om een ABL voertuigen onderwerp te maken? Omdat de dingen die hierover verschijnen telkens in een ander onderwerp staan. Misschien zijn ze daarin dan nog volgens een bepaalde periode in te delen.

Mvg,
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: ABL Voertuigen

Bericht door Paddy »

Iets meer dan 180 jaar geschiedenis van een leger in vakjes stoppen is niet zo eenvoudig, je kan het per wapen (infanterie, cavalerie enz.) doen, je kan het in tijdvakken onderverdelen of per voorwerp (geweren, pistolen, uniformen, voertuigen enz.). Het probleem is er niet alleen met het klasseren van de voertuigen maar evenzeer met de bewapening, uniformen, vliegtuigen enz. Altijd zal er wel eens een probleem opduiken bij het plaatsen van een topic. Zoals de naam van ons forum het al zegt ligt de nadruk hier op geschiedenis en zijn verzamelstukken een product daarvan, daarom leek het mij logisch om met tijdperken te werken. Hoe dan ook is ook dit systeem niet altijd sluitend en als iemand mij de perfecte indeling kan adviseren pas ik dat met alle plezier toe.
Graag had ik hierover nog wat meningen gehad ;)
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
eaw458
Berichten: 1040
Lid geworden op: 30 mei 2011 08:14
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: ABL Voertuigen

Bericht door eaw458 »

Tijdperken lijkt me het best - anders kan je zoals ze zegt net het zelfde doen voor uniformen, uitrusting, enz....

Walter
De achttiendaagse veldtocht, regiment per regiment: http://18daagseveldtocht.be/
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: ABL Voertuigen

Bericht door one_O_five »

Dat idee is wel goed maar binnen een systeem als een forum moeilijk te verwezenlijken, eigenlijk is dat thema al een apart forum op zichzelf.

Om iet dergelijks te verwezenlijken kan men op twee manieren te werk gaan, periodiek met een onderverdeling in verschillende voertuigen, infanterie, pantser en zo verder, of omgedraaid per voertuig en daar dan periodiek onderverdelen, WO I, WO II en dergelijke.
Met phpBB systeem kan men eigenlijk onvoldoende onderverdelingen maken om dit op een fatsoenlijke manier te verwezenlijken.
De enige mogelijkheid die ik zie is een forum "De garage" inrichten met daar dan subforums in, of die periodiek of per aard van het materiaal opgesteld worden is principieel eender, beide hebben het nadeel dat onderwerpen die niet actief meer zijn naar onder in de lijst gaan zakken en er in de lijst onderwerpen dus geen logische orde meer zal te vinden zijn.
larotje
Berichten: 215
Lid geworden op: 05 jun 2011 17:24

Re: ABL Voertuigen

Bericht door larotje »

Hallo,

Alvast bedankt voor de ondernomen moeite, maar het is en blijft een history site en geen voertuigen of techniek site. De voertuigen kunnen dan wel bij verschillende onderwerpen te pas en te onpas opduiken waardoor het soms een warboel wordt.

Mvg,
Plaats reactie

Terug naar “Mijn idee!!! - Mon idée!!!”