Monument Minerva Motors Antwerpen

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
ABL
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 jun 2011 10:42

Monument Minerva Motors Antwerpen

Bericht door ABL »

Deze middag getrokken in de Rodestraat te Antwerpen, een monument voor gesneuvelden van Minerva Motors te Antwerpen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

helaas heeft de één of andere imb.... zijn spuitbus weer niet thuis kunnen laten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 sep 2011 08:23

Re: Monument Minerva Motors Antwerpen

Bericht door Jos »

Ken het monument...ben er ooit eens toevallig op uit gekomen. Ik heb me toen laten vertellen dat het staat op de plaats waar de oude Minervafabriek lag.

Doet me denken aan het Klein Kasteeltje, daar stond ook een monumentje (gedenkplaat) ingemetseld langs de straatkant. (Ik denk op de hoek van de Passendaelestraat). Ik kan me niet meer herinneren wat dat voorstelde...weet er iemand dat toevallig? (misschien betrekking op 't 9 Li...)
Echobravo
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 mei 2011 20:28

Re: Monument Minerva Motors Antwerpen

Bericht door Echobravo »

Beste Jos,

Gedenkplaat ter ere van Korporaal Trésignies ( wat extra informatie betreft Korporaal Trésignies zie ook BMB Grimbergen - Verbrande Brug )
Wat men me heeft verteld : gedenkplaat werd verwijderd toen het Leger het gebouw verliet. Zou nu ' ergens ' rusten in een legermuseum in de provincie ( ? ).

Afbeelding

Het monument ter ere van de 9de Linie staat nog altijd naast het ' Klein Kasteeltje ' aan de Diksmuidelaan te Brussel.

Afbeelding

Mvg




Eric
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Monument Minerva Motors Antwerpen

Bericht door Paddy »

Het lijkt mij hier om hetzelfde te gaan, m.a.w. De plaat is van Brussel naar Charleroi verhuisd.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 sep 2011 08:23

Re: Monument Minerva Motors Antwerpen

Bericht door Jos »

Thanks voor de info allemaal!

Jos
Plaats reactie

Terug naar “Belgische monumenten en begraafplaatsen - monuments et cimetières belges”