Herinneringsmedaille WO II

Hier kunt U zich aan de andere forumleden voorstellen.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Sunny002
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2018 18:12

Herinneringsmedaille WO II

Bericht door Sunny002 »

Beste leden,
graag had ik langs deze weg vernomen of er iemand mij kan helpen met het volgende :
Op de Belgische Herinneringsmedaille WO II kunnen er baretten en/of ellipsen geplaatst worden .
Weet iemand WAAR ik de betekenis ( boek, document, info in 't algemeen) van deze kan terugvinden en welke eventueel kunnen samengaan .
Voorbeeld : "Belgique-Ardennes Belges" toegeschreven aan een Ardeense Jager, bevrijding Belgie .
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Herinneringsmedaille WO II

Bericht door jef »

Dag Sunny,
In het boek Distinctions Honorifiques de la Belgique van André C. Borné, op de blz.447,448,449 en 450 worden al je vragen beantwoord.
vriendelijke groeten,
Jef
Sunny002
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2018 18:12

Re: Herinneringsmedaille WO II

Bericht door Sunny002 »

Beste Jef,
dank u voor uw reactie en antwoord.
Ik heb dit boek maar het gaat mij vooral om medailles CORRECT te kunnen samenstellen .
Ik heb namelijk een hoop baretten , ellipsen en attributen APART voor deze medaille maar had graag enkele samengesteld met verschillende baretten en/of ellips en een attribuut op één medaille MAAR dan historisch correct.
In bezit : Medaille, 2 gekruiste zwaarden, baret "Zelzate " en "Winterbeek" toegekend aan lid van 2de Regiment Gidsen.
(Ben niet in de mogelijkheid om een paar afbeeldingen in te voegen, druk ik op het icoontje verschijnt enkel (img))
Nog eens bedankt !!!
Vriendelijke groet,
Sunny
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen - se présenter”