Foto licentie

Hier kunt U zich aan de andere forumleden voorstellen.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gunfire2315
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2018 22:45

Foto licentie

Bericht door Gunfire2315 »

Aan allen,
Mijn naam is Wim Duverger en ik ben vrijwilliger op het Gunfire museum - Sectie Tanks en Pantsers.
In voorbereiding van onze tentoonstelling "BSD" wil ik aan de eigenaar van de foto 28k0thu.jpg (foto van een borstelende milicien) vragen of ik de toestemming krijg om zijn/haar foto te gebruiken op mijn reclameposter (oplage: 20-tal A3 (voor verspreiding), een 4-tal A0 voor reclame op de site en als banner op onze facebook pagina. Via een randomsearch op het internet ben ik die foto uitgekomen en na wat verder zoeken ben ik op deze site uitgekomen. Indien mogelijk zou ik heel graag over de hogeresolutie-afbeelding kunnen beschikken.
Als wederdienst kan ik mij poster op gewenst formaat (max AO) aan de eigenaar van de foto overmaken?
Verder is natuurlijk iedereen welkom op de site (Gunfire-Brasschaat) vanaf 03 juni a.s.
Alvast bedankt voor en reactie!
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: Foto licentie

Bericht door Stef »

Ik heb even moeten zoeken maar de foto staat in dit topic. www.ablhistoryforum.be/viewtopic.php?t=799

Foto is indertijd gepost door Paddy maar die is niet meer zo veel actief op het forum. Maar de beheerders van nu zullen je er vast wel mee in contact kunnen brengen.
Fidelitas et Superbia
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1862
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Foto licentie

Bericht door canadian2nd »

Chapeau dat jij dit vraagt !
Vele anderen in deze wereld zouden gewoon deze opnames gebruiken zonder te vragen.

Veel succes met je onderneming.

mvg
Jan
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Foto licentie

Bericht door one_O_five »

Hey Wim ... ik heb U toch verteld dat die foto me bekend voor kwam.

De foto stamt van voor 2011 toen het forum nog op een andere server stond, in juni 2011 zijn alle bijdragen door Paddy en ex-jager overgebracht naar de nieuwe server (copy-paste), de oorspronkelijke plaatser van de verschillende foto's zullen nu nog wel lid zijn van het forum maar door mij niet meer te achterhalen.
Vermits Paddy zich terug trok uit het forum geef ik U als admin van het forum de toestemming deze foto voor de poster te gebruiken.

Indien de oorspronkelijke plaatser van de foto niet akkoord is mag hij altijd met mij contact nemen per pb.
Gunfire2315
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2018 22:45

Re: Foto licentie

Bericht door Gunfire2315 »

Heel hartelijk dank voor de toestemming!
Dat ik dit vraag is niet meer dan normaal, ik ben professioneel bezig met layout en heb deze poster gemaakt als vrijwilliger voor vrijwilligers en zeker hier (anders ook niet) zou ik geen problemen willen veroorzaken met alle eventuele gevolgen van dien ...
Natuurlijk zou ik graag met Paddy in contact komen zodat ik ook eventueel aan en hoge resolutie foto kan geraken zodat we de poster ook in A0 op een deftige resolutie kunnen afdrukken.
Dus zoals ik reeds kon melden: iedereen welkom op de opening van onze tentoonstelling vanaf 03 juni (en als Paddy zou reageren heeft hij nog een Poster tegoed van mij (als hij wil natuurlijk).
Grtz!
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: Foto licentie

Bericht door Walesha »

Ik dacht te begrijpen dat Paddy (Patrick) ook mee de drijvende kracht was van de maandelijkse militariabeurs in Dendermonde. Misschien dat je via die weg hem te pakken kunt krijgen?
Gunfire2315
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2018 22:45

Re: Foto licentie

Bericht door Gunfire2315 »

Thx Walesha.
Heb een aanvraag naar ABL1914@telenet.be gestuurd.
Grtz!
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Foto licentie

Bericht door one_O_five »

Het probleem is dat Paddy zich bijna niet meer laat zien op het forum Walesha, anders had die hier al wel een antwoord gegeven.
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: Foto licentie

Bericht door Walesha »

Ja weet ik wel, juist daarom dat ik die militariabeurs aanhaalde... mss werd het hem allemaal wat veel maar is hij daar nog actief??? :roll:
mava105
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Foto licentie

Bericht door mava105 »

Kijk eens bij Patrik Dewolf op Facebook. Daar is hij nog steeds actief.
Patric
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 jan 2013 13:06

Re: Foto licentie

Bericht door Patric »

Normaal moet je toestemming voor gebruik van een foto hebben van de fotograaf (copyright) en toestemming van de geportretteerde (portretrecht).
Ik weet het, dat is 'maar' theorie.
mvg,
Patric
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: Foto licentie

Bericht door Walesha »

Dat noemt men "intellectuele eigendom" maar dan is nog de vraag waar Paddy die foto vandaan heeft, is die van hem zelf of werd ze eerder ook van het internet gehaald? Als de soldaat op de bewuste foto niet Paddy zelf is, is er hoe dan ook geen vuiltje aan de lucht tenzij de persoon op de foto zijn foto herkend op de affiche. Dan kan er in het slechtste geval een probleem zijn.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Foto licentie

Bericht door one_O_five »

Dat alles is me goed bekend vermits ik zelf veel met de camera onderweg ben.
Ondertussen van Paddy geen nieuws gehad maar ik geef iets meer uitleg over de ganse geschiedenis van deze vraag.

In 2011 stond het forum nog op een Italiaanse gratis webspace, daar werden een paar honderd phpbb forums op geplaatst.
Die forums waren overspoeld met reclame, verder kreeg men geen toegang tot de server en zelfs een back up maken was onmogelijk.
Paddy heeft toen onze hulp gevraagd het forum over te plaatsen, vermits dat niet ging via een back up is men begonnen alles over te brengen met copy paste.
Dus ook die foto is van het originele bericht door Paddy op die manier in het forum geplaatst.
Ik vermoed dus sterk dat diegene die hem oorspronkelijk op zijn naam plaatste nu niet meer op het forum actief is vermits er nog geen ""claim"" gekomen is.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen - se présenter”