mtc cocoon wim

Hier kunt U zich aan de andere forumleden voorstellen.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
mtc cocoon wim
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2017 11:15

mtc cocoon wim

Bericht door mtc cocoon wim »

Hallo iedereen

Nickname : mtc cocoon wim
Duidelijke nickname die ik op alle forums ooit altijd hergebruik zodat men steeds zou weten van aja die zit hier ook,
mtc is restant benaming van een motoclub waar ik ooit lid en president van was, Cocoon was ons stamcafé te zottegen
( wat nog altijd bestaat), wim is dus mijn echte naam en meerbepaals voluit wim de sutter, geboren 1969 en woonachtig
heel mijn bestaan streek Zottegem ( en ja ook legerdienst gedaan als één der laatste lichtingen in het Duitse Soest
(Kanaal von Wessel/ artillerie/ staf en diensten)

Voornaamste reden van inschrijving
Als zeer fanatiek metaal detectorzoeker enkel en alleen in de streek Zuid Oost Vlaanderen ben ik bezig met alles van
VOOR WOI maar aangezien de streek kan het niet anders dat het wel periode is waar ik ook dagelijks dingen van opgraaf
al vermijd ik wel deze gebieden zo veel mogelijk.

Wat ik wel fanatiek doe is metaaldetector onderzoek naar alle slagvelden die ooit geweest zijn in mijn streek en vooral diegene
waar musketkogels de hoofdrol speelden ... dus musketkogels zijn wel echt mijn ding om het zachtjes uit te drukken.
Dus nu ben ik ook bezig met onderzoek op de computer waarbij ik ook eens een beeld wil hebben over deze soort musketgeweren
want vaak kom ik ook onderdelen tegen van zulke wapens dus via deze weg kan ik ook weer verder onderzoek doen om een beeld
te krijgen van bepaalde veldslagen en kan ik ook mijn determinaties dan toetsen aan wat historici ooit allemaal over die veldslagen
geschereven hebben.

Nu met het feit dat geweren uit laat 18de eeuw of begin 19de eeuw werden aangepast/ omgebouwd en geperfectioneerd zodat
bepaalde modellen eeuw lang in gebruik bleven heb ik op de site ABL als zeer bruikbare info over geweren kunnen vinden die
ook kunnen gelinkt worden aan mijn onderzoekjes dus wie weet kom ik hier zelfde soort amateur onderzoekers tegen want zit ook nog
met veel vragen en soms ook voorwerpen militaria gelink die na jaren nog steeds een groot vraagteken zijn voor mij dus nog steeds op zoek naar antwoorden.

Groeten
Wim
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2264
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: mtc cocoon wim

Bericht door Bram1940 »

Welkom Wim en veel lees- en kijkplezier gewenst hier op het forum.

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1862
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: mtc cocoon wim

Bericht door canadian2nd »

Hallo en hartelijk welkom Wim. Ik "ken" je al van DVVL waar ik ook lid van ben.
Veel plezier hier op het forum en als je iets niet weet ...... stel je vragen maar. Er zijn er hier wel die je zullen proberen verder te helpen.
mvg
Jan
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: mtc cocoon wim

Bericht door one_O_five »

Welkom aan boord Wim
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen - se présenter”