1Cy-B cie Spich periode 73-74

Op zoek naar vrienden uit jouw diensttijd? Misschien vindt je ze hier!

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lukevd
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2011 17:58

1Cy-B cie Spich periode 73-74

Bericht door Lukevd »

Hoi Cyclisten , :evil:

Als oud-gediende KPL-Mil en AMX-chauffeur in de Bravo compagnie van het 1ste cyclisten te Spich in de periode 1973-1974 ben ik op zoek naar "oude legermakkers" , hetzij stormfuselier als chauffeur .
We zijn binnengegaan als Bleuke in Turnhout en vandaar naar Spich voor een snelle fuselieropleiding , om dan eventjes af te zakken naar Stockem-Arlon voor onze opleiding AMX pantservoertuigen . Nadien als Super nog een paar keer op maneuvers naar Vogelsang en Leopoldsburg .
Daarna terug naar het burgerleven om als leraar elektronica na bijna 40 jaar te "Voppen".
Dus als er nog ergens "Zwarte Duivels " bevinden .....Laat maar een schreeuw ; VUUR EN VLAM...... :twisted:

grts

Luc Van Damme
Tongeren
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Diabolo
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2012 20:02

Re: 1Cy-B cie Spich periode 73-74

Bericht door Diabolo »

Kom zojuist van het te brullen makker,was wel in 1972 daar,en van de beroemde(zeg maar beruchte)
C-Comp.Alle dagen vechten met de ardeense jagers,mp's en alles wat onder de hand viel.
In de kantine bestelden we 1 bak bier min 1 glas(voor elk,zo waren we zeker van proviand),en de anderen moesten maar wachten.

Kenden jullie het Kolonelleke van de C compagnie,klein ventje,korporaal,die gast versloeg jarenlang op zijn ééntje gans het Rode Leger :lol: :lol: En de baas van de refter,chef PUT,een vijflatter.Indien er hier een rubriek anecdotes is,kan er wel vertellen in dat geval.


Voor info,dat brullen van hierboven,is niet veel van meer over,is eerder proberen. :oops:


Die taak nam iemand anders over,heel stil zelfs...Ik zeg het maar één keer...Neen,ze noemt niet Michèle van de weerstandsvrouwen. :D
Gebruikersavatar
stedo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2013 11:48
Locatie: Oudenaarde

Re: 1Cy-B cie Spich periode 76-77

Bericht door stedo »

Hallo Luc, ik was bij de B-Cie 1Cy van sep 1976 tem apr 1977
Onze Cie-Cmdt was Lt. Marc Coppens, inmiddels kolonel op rust. Ook herinner ik mij nog Olt. Lenaerts, CSM Edmond Zmyslony (2 maand CSM-bediende) CQMS 1e sgt-maj. (chef) Daenen Freddy (2 maand CQMS-bediende) Den Padré Yvan Martens, Dril-instructeur 1sgt Aelberts, chauffeur MAN BV Broeckx, BV Den Turck, BV Boxstaele, BV Ameye, enz.
In jan 1977 behaalde ik mijn rijbewijs CE, chauff. Willy's, Land-Rover, MAN 630 L2AE, en chauff. ambulance.
6 jaar later, van 15 tot 30 april 1983 deed ik mijn kamperiode in Leopoldsburg als chauffeur camion (Renault Goelette R2087) zie foto.
Heb jij nog foto's uit jouw tijd bij de B-Cie ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Oude legermakkers gezocht !!! recherche aux copains de régiment”