Ocholt

Het wel en wee van Belgische militairen tijdens hun krijgsgevangenschap tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Ocholt

Bericht door Yente »

Op het ouder forum zocht ik naar informatie over mijn over over grootvader, Emiel Leysen.
Nu hij zat in een krijgsgevangenen kamp in Ocholt, maar er is zoals diegene die het gevolgd hebben, nergens iets over geschreven.
Moest toch iemand ergens iets zien of te weten te komen, laat het me weten. :D
Zou ik naar het gemeentehuis van Ocholt een brief/mail sturen met de vraag of zij meer informatie hebben?
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Ocholt

Bericht door Yente »

[link2]In dit topic,http://ablhistoryforum.be/viewtopic.php ... olt#p12834[/link2] heb ik al eerder mijn schrijven naar Ocholt gepost. Ik heb weer een mail gehad en ga deze hier posten om het wat overzichtelijker te houden. Mijn naam is vervangen door: 8-)

Ik had deze mail gestuurd:Sehr geehter Herr,
>
> als Antwort auf unseren vorigen Kontakt mit Bezug zu dem Arbeitskommando in Ocholt, füge ich dieser Mail ein Photo hinzu.
> Das Photo ist von einem Dokument das ich im Archiv gefunden habe, wärend meiner Suche nach Informationen über die betreffende Person. Wie Sie sehen, kann man deutlich den Namen 'Ocholt' erkennen.
> Ich hoffe das Rätsel noch weiter lösen zu können!
>
> Vielen Dank und Grüße,
>

En deze heb ik als antwoord gehad:


Sehr geehrter Herr 8-) ,
wir haben Sie nicht vergessen. Das Team vom Archiv (Herr Janßen und Co.) sind noch am recherchieren. Inzwischen ist bekannt, dass es in einem nördlichen Ortsteil von Westerstede (Hollriede) ein Gefangenenlager als Außenstelle eines Lagers von Vechta gegeben hat. Das Archiv ist zwischen den Feiertagen und Anfang Januar zwar nicht besetzt, aber sie sind "am Ball". Also haben Sie bitte noch etwas Geduld. Wir wünschen Ihnen eine schöne Weihnachtszeit, alles Gute für das Neue Jahr und verbleiben mit freundlichen Grüßen

De vertaling:

Geachte heer 8-) ,

We zijn u niet vergeten. Het archief team is nog bezig met het onderzoek. Intussen is wel bekend geworden dat in een noordelijk stadsdeel/gemeentedeel van Westerstede (Hollriede) een gevangenkamp heeft bestaan, dat als 'Außenstelle' (soort bijbehorend kamp) gebruikt werd van het kamp van Vechta. Tussen de aanstaande feestdagen en begin januari wordt er niet gewerkt in het archief, maar we zijn ermee bezig! Nog wat geduld alstublieft.
Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Ik kan wel niet zo goed uit al die namen van gemeenten, maar ga ze eens opzoeken. Zullen wel in de buurt van Ocholt moeten liggen.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie

Terug naar “Belgische militairen in krijgsgevangenschap - 1914-1918 - militaires belges en captivité”