Discreet blundertje ?

Sterke verhalen waar het Belgische leger centraal staat.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

Discreet blundertje ?

Bericht door tsjokke »

Jaarlijks gingen de NIKE-smaldelen naar de NAMFI afvuursite op Kreta.(NATO Missiles Firing Installations)voor de ASP(annual service practice)
Tijdens het verblijf in NAMFI werd ook regelmatig een bezoekje gebracht aan de horecazaken in de directe omgeving van de Namfi kazerne.Zo was er de beruchte Papa Winterslag(schoonzoon en dochter woonden in Winterslag-België)
Op de vooravond van de eerste ASP van "tsjokke" in 1975 waren er al veel pinten gedronken in de stad CHANIA en voor de briefing van 2100u was er nog tijd voor een slokje bij papa winterslag.
Papa winterslag had de onhebbelijke gewoonte om zelfgestookte RATSJI te presenteren aan de klanten.
Om te laten zien dat het straf spul was wierp hij er gele bloemetjes in, die prompt het drankje geel begonnen te kleuren.
Oude rotten E en R wilden dit niet drinken en spoorden bleu tsjokke aan om ze alle 3 maar soldaat te maken.
Het schijnt dat ik nadien flink gezigzagd heb.En we kwamen net iets te laat aan op de briefing.E en R glipten binnen door de linkerdeur van de zaal en ik de rechterdeur iets verderop .............en stond plots pal tussen de officieren.Tot overmaat van ramp stootte ik tegen de lichtschakelaar en alles was donker.Van een diskrete entree gesproken!
Plaats reactie

Terug naar “Sterke verhalen - histoires fortes”