50 Jaar Leopard tank

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

50 Jaar Leopard tank

Bericht door one_O_five »

Licht Vliegwezenlaan 3 Brasschaat
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
georges-cdl
Berichten: 1031
Lid geworden op: 26 aug 2011 10:24
Locatie: Vlaams Brabant

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door georges-cdl »

Toffe affiche "105" !

Heeft Gunfire een exemplaar van elke type ?

NB / Ik ben van dienst dat weekend spijtig genoeg...
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door one_O_five »

We hebben nog niet alles en het ergste is dan dat een bepaald persoontje in het KLM-MRA ons idee pikt en gewoon de twee mooiste exemplaren naar Brussel laat overbrengen.
Nog erger is dat niemand er iets doet tegen deze vorm van machtsmisbruik.
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door Exjager »

Was vandaag in Brasschaat :
foto's zie :
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... BRODN6MnRn

Voor zij die het gemist hebben, morgen is er nog eens kans voor een bezoek.

MvG
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door one_O_five »

En vandaag doen we open voor het publiek, 4 Euro ... militairen en kinderen gratis ...
Iedereen welkom van af 10.00 uur ...
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door Walesha »

Wat ik me eigenlijk al een hele tijd afvraag is waarom de chauffeur van een Leopard rechts zit i.p.v. links.... dat verwacht je toch niet bij een tank of een voertuig van Duitse makelij? :roll:
Mongoose
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2012 12:46

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door Mongoose »

Als liefhebber van de koude oorlog periode ben ik er vandaag ook geweest.

ik begrijp dat er keuzes gemaakt moeten worden met desalniettemin vond ik het jammer om het oostblok materiaal er zo wat verwaarloosd bij te zien staan. Nochtans enkele stukken die ik in nog niet veel andere museums heb zien staan en ik ben er toch al in heel wat geweest.


http://s208.photobucket.com/user/Ghenji ... haat/story
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door one_O_five »

Heel eenvoudig, gewoon te weinig plaats, verder staat het interessante materiaal uit het Oostblok nog altijd in Evere.
Het aantal vrijwilligers is ook niet zo groot en we werken enkel op zondagen, het is dus inderdaad het maken van keuzes dat op het ogenblik de grootste rol speelt.

PS: Als er iemand zich geroepen voelt ...
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door Exjager »

Mongoose schreef:Als liefhebber van de koude oorlog periode ben ik er vandaag ook geweest.

ik begrijp dat er keuzes gemaakt moeten worden met desalniettemin vond ik het jammer om het oostblok materiaal er zo wat verwaarloosd bij te zien staan. Nochtans enkele stukken die ik in nog niet veel andere museums heb zien staan en ik ben er toch al in heel wat geweest.


http://s208.photobucket.com/user/Ghenji ... haat/story
Wat er nu reeds staat en te zien is dat is gewoon heel mooi! Vanwaar men komt en dit nu al kunnen verwezelijken is knap.
Dit gebeurt allemaal door Vrijwilligers (schrijf ik even met hoofdletter) maar hangt natuurlijk voor een deel ook af van de goodwill van bovenaf.
Dus er er iets niet zou zijn, of nog niet in opgeknapte toestand is, even geduld zou ik zeggen...
Keep up the good work.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Mongoose
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2012 12:46

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door Mongoose »

one_O_five schreef:Heel eenvoudig, gewoon te weinig plaats, verder staat het interessante materiaal uit het Oostblok nog altijd in Evere.
Het aantal vrijwilligers is ook niet zo groot en we werken enkel op zondagen, het is dus inderdaad het maken van keuzes dat op het ogenblik de grootste rol speelt.

PS: Als er iemand zich geroepen voelt ...

Moest ik wat meer technische capaciteiten hebben, direct en met veel plezier. Ik ben momenteel nog lerende (vanaf 0) met mijn land rovers en Unimog.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door one_O_five »

Ik werk ook niet met een Engelse sleutel aan een Duitse tank ... het is niet alleen sleutelen of schuren en schilderen, meer dan genoeg te doen op verschillende vlakken, vertel "die van ons" maar liever niet dat ik die halve hall uitgeborsteld heb :D
Mongoose
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2012 12:46

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door Mongoose »

Ik ga eens een mailtje sturen in dat geval!
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: 50 Jaar Leopard tank

Bericht door one_O_five »

@Walesha ... wat laat met mijn antwoord maar we hadden het nog al aan de drukke kant, de chauffeur zit rechts omdat de lader meestal een rechtshandig persoon is, die staat met de munitie links in de toren met de munitie in de ready racks, de overige munitie ligt vooraan in de romp naast de chauffeur.

@Mongoose, de nodige informatie vind ge op https://belgian-tankmuseum.be/index.php/nl/
Van het ogenblik dat ge lid bent van de vzw komt ge gewoon op een zondagmorgen rond een uur of tien naar Brasschaat om U als vrijwilliger aan te melden.
Plaats reactie

Terug naar “Musea, tentoonstellingen, herdenkingen - musées, expos, commémorations”