BSD-Museum Soest

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

BSD-Museum Soest

Bericht door Paddy »

Opgelet:
Het oude museum der BSD in de Grandweg (middenstad) is wegens grote veranderingen inzake concept en plaats vanaf nu gesloten! In de loop van het jaar zal het Museum BSD stap voor stap in de Adamkazerne ondergebracht worden de ombouw is reeds begonnen.De eerste zaal (een kamer uit een medisch huis= is reeds geopend.

Het museum Garnizoen Soest blijft,
vanzelfsprekend geopend voor het ganse seizoen:

BRENG EEN BEZOEK AAN HET NIEUWE MUSEUM
˝Het (BE) Garnizoen Soest˝,
in de Kolonel SBH Adam Kazerne
Meiningser Weg 20 in Soest , Blok 3, 2de verdieping.

Op een oppervlakte van 162 m² wordt het garnizoen met zijn eenheden, vanaf de tijd der bezetting tot aan de ontbinding, in beeld gebracht. Ook het culturele leven van de Belgische gemeenschap alsmede de personaliteiten
van het garnizoen hebben een plaats in dit museum. In een kleine aanpalende cinemazaal kunnen op verzoek video’s en foto’s van het garnizoen getoond worden. In de kelderbar van de vroegere 4 Rav TpT kunnen de bezoekers van een verfrissing genieten en terwijl oude herinneringen uitwisselen. Bezoek eveneens het vernieuwde vroegere monument van het 9de Linie Regiment, nu als gedenkplaats voor de doden van het Belgische Garnizoen Soest,
en voor de Belgische Strijdkrachten in Duitsland. Ook bestaat de mogelijkheid bloemen neer te leggen aan het monument. Het museum van het Belgische Garnizoen Soest en zijn personeel, kunnen naar uw wens een volledig aangepast programma aanbieden.





Openingsuren:
Juli + Augustus, donderdags + vrijdags:
11.00-13.00 uur + 14.00-17.00 uur

iedere 3 zondag van de maanden
mei tot/met oktober, tussen 11.00 en 14.00 uur.

Als U zich bij uw aankomst in Soest telefonisch aanmeldt, zal er ongeveer
30 minuten later een medewerker aan de ingang van het museum aanwezig zijn (Blok 3).
Tel. : 02921/13171 // 01716532812 (Schnettler, Conservator)
of 022921/65518 (Lepage, medewerker)


Voor afspraak:
Tel. : 02921/13171 , Fax : 02921/17401 , E-mail : museum-bsd@gmx.de

Inkom Museum «(BE) Garnizoen Soest» aan € 3,00 per persoon

[link2]BSD Museum Soest,http://www.museum-bsd.de/museum-bsd/nl/index.htm[/link2]

Iemand van ons al geweest? Ervaringen, foto's steeds welkom.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
MeRo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2018 19:31

Re: BSD-Museum Soest

Bericht door MeRo »

Bedankt voor deze mooie uitleg, want hun eigen website is niet of niet meer bereikbaar. Woensdag was het exact 75 jaar geleden dat de dam van de mohnesee in Soest werd gebombardeerd, met een mooi event voor de gevallen RAF soldaten. In zulke zaken zijn de Britten wel sterk.
Gisteren van uw info gebruik kunnen maken om vandaag derde zondag een afspraak vast te leggen. Gisteren kazerne Adam gezien en alles rond de blokken ligt gewoon opgebroken en hoofdingang toe, maar we zien wel...
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: BSD-Museum Soest

Bericht door Exjager »

Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: BSD-Museum Soest

Bericht door one_O_five »

Juist voor ik in verlof vertrok begin mei heb ik nog naar het museum gebeld.
De situatie is als volgt, het museum verhuist in Soest naar een andere locatie, welke was nog ter studie, in geval een locatie te klein zou uitvallen waren er onderhandelingen met het Kamp Vogelsang om een gedeelte van de verzameling daar onder te brengen.
In verband met die verhuis moet ook de website aangepast worden.
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: BSD-Museum Soest

Bericht door mava105 »

Heb gisteren gelezen dat de Franse Kapel in Soest het museum zou gaan herbergen. Men zou al begonnen zijn met het inpakken.
https://www.soester-anzeiger.de/lokales ... 99463.html
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: BSD-Museum Soest

Bericht door Exjager »

one_O_five schreef: 27 mei 2018 07:26 Juist voor ik in verlof vertrok begin mei heb ik nog naar het museum gebeld.
De situatie is als volgt, het museum verhuist in Soest naar een andere locatie, welke was nog ter studie, in geval een locatie te klein zou uitvallen waren er onderhandelingen met het Kamp Vogelsang om een gedeelte van de verzameling daar onder te brengen.
In verband met die verhuis moet ook de website aangepast worden.
Hopelijk in Kamp Vogelsang, zou daar niet misstaan en zou volgens mij aan aantrekkingspool zijn. Ze trekken toch de kaart van toerisme, dus waarom op die manier geen Belgische toeristen aantrekken?
Heb daarover reeds contact gehad, maar zij zien tot nader order zichtzelf niet als een museum in de klassieke wijze. (Zie hun inkijk op het NS) Maar wat niet is kan nog wel komen natuurlijk.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Plaats reactie

Terug naar “Musea, tentoonstellingen, herdenkingen - musées, expos, commémorations”