Politie neemt voorwerpen die aanzetten tot rassenhaat in bes

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Politie neemt voorwerpen die aanzetten tot rassenhaat in bes

Bericht door Yente »

Ik heb me enorm geërgerd aan onderstaand krantenartikel.

"Op een militaire beurs in Stoumont (provincie Luik) heeft de politie zaterdag een zestigtal voorwerpen die aanzetten tot rassenhaat in beslag genomen. Dat meldt de politie van zone Stavelot-Malmedy.
Enkele honderden amateurs en verzamelaars van militaire objecten van de Tweede Wereldoorlog zijn dit weekend bijeen in La Gleize (Stoumont) voor een militaire beurs. De deelnemers komen uit heel Europa en stellen er voorwerpen tentoon uit het Derde Rijk."

Lees verder:
Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 120616_116
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Passant46
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2011 09:54

Re: Politie neemt voorwerpen die aanzetten tot rassenhaat in

Bericht door Passant46 »

Dag Yente,

Waarom was je dan zo geërgerd?

Mvg,

Passant46
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 sep 2011 08:23

Re: Politie neemt voorwerpen die aanzetten tot rassenhaat in

Bericht door Jos »

Waar houdt men zich toch mee bezig??!!??

Dat men maar met het "echte werk" begint, da's veel belangrijker!
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Politie neemt voorwerpen die aanzetten tot rassenhaat in

Bericht door Yente »

Passant46 schreef:Dag Yente,

Waarom was je dan zo geërgerd?

Mvg,

Passant46
Waarom? Omdat deze politiemannen er duidelijk niets van kennen. Op elke beurs vind je enorm veel duitse WO2 spullen (en dus ook veel 'nazi').
Als ze zo ingesteld zijn dan zouden ze op elke beurs moeten binnenvallen en enorm veel in beslag nemen.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Politie neemt voorwerpen die aanzetten tot rassenhaat in

Bericht door Yente »

Daar dacht ik ook aan, die mensen zijn hun geld mooi kwijt.
Maar de echte misdaad wijken kunnen ze dan wel niet eens grondig aanpakken...
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Herr Fritzkopf
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 jul 2011 21:20

Re: Politie neemt voorwerpen die aanzetten tot rassenhaat in

Bericht door Herr Fritzkopf »

Heb het artikel ook gelezen, het is inderdaad erg gesteld... eerst de lijst van vrije wapens schrappen en daarachter komen ze verzamelaars hun stand aanslaan.. :shock:
Vestingjager schreef:Nu moet je wel toegeven dat er in La Gleize op de beurs vrij veel 'moderne' en 'replica' -Nazi spullen te vinden zijn, en dat vind ik vreselijk storend.

De laatste keer (2005 denk ik) vond ik ook dat het publiek evolueerde naar vrij veel -buitenlandse- rechtse rakkers. Ik kwam er toen zelfs mannen tegen die rondliepen in uniformen van de Waffen-SS
Het is inderdaad vaak storend dat er soms zoveel replica's van materiaal uit het derde rijk verkrijgbaar zijn. Meestal heb ik daar geen probleem mee, Wehrmacht en Waffen-SS replica's zijn uiteraard handig voor re-enactment of om tamelijk goedkoop een display te maken. Het is uiteraard niet zo te begrijpen dat ge rap replica's van HJ en NSDAP tegenkomt, om dan nog maar over stickers, een hoop fantasiestukken en andere neo-brol te zwijgen en zoals je al zei rechte kletskoppen :? op grote beurzen komt ge dat al eens tegen.. op Ursel zag ik zo ooit eens een stand met nieuwe plakkaten van de 'Adolf-Hitler-Straße' en dergelijke, de standhouder was Pools, begrijpen wie begrijpen kan :roll: , maar zo krijgt het gros van de mensen wel een totaal vertekend beeld van de hobby ! :x
Ter ere van mijn overgrootvader Eduard V.R (15 maart 1883 - 17 december 1959 Kalken) Soldaat in het 1e Li en het IIIe bataljon C.T./T.E. ,Titularis van 8 frontstrepen.

"A rich man's war and a poor man's fight"
farthingbowl
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 aug 2011 18:37

Re: Politie neemt voorwerpen die aanzetten tot rassenhaat in

Bericht door farthingbowl »

ik denk bij mijzelf, zouden ze vaker moeten doen, hebben we straks weereens leuke militariabeurzen waar we mooie oude stukken kunnen kopen ipv langs de replica te rennen en te hopen dat er nog iets bijzit. replica tbv re-enactment prima hoor, maar Nazi vlaggen, SS koffiebekers en als dat soort brol... kom zeg...weg met die zooi..
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: Politie neemt voorwerpen die aanzetten tot rassenhaat in

Bericht door Stef »

Op de flyer van de beurs stonden 2 zaken duidelijk vermeld!

- enkel authentieke propagande items zijn toegelaten (Geen moderne of replica spullen)
- Het is verboden zich in militair uniform te begeven op de beurs zowel WO2 of als modern!

Als je je niet aan deze regels kan houden (bezoeker of Verkoper) is het je eigen schuld dat je spullen in beslag worden genomen
Fidelitas et Superbia
Plaats reactie

Terug naar “Ruilbeurzen - bourses aux armes”