LOT MILITARIA

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
browneyes
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jun 2011 13:09

LOT MILITARIA

Bericht door browneyes »

Wie zou mij hier kunnen helpen. Bij een lotje militaria dat ik laatst kocht zaten volgende items : GP-pistooltas, riem, 2 grote ladertassen en 2 kleine munitietassen. Allemaal in donkerblauwe kleur. Kan iemand mij vertellen welke munitie-/ladertassen dit zijn? En van welke macht (zeemacht of rijkswacht). Luchtmacht had grijsblauwe kleur van webbing. Alvast bedankt voor uw gewaardeerde hulp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hiems
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jun 2011 10:46

Re: LOT MILITARIA

Bericht door hiems »

GD: Gendarmerie
Gebruikersavatar
browneyes
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jun 2011 13:09

Re: LOT MILITARIA

Bericht door browneyes »

Hartelijk dank voor uw reactie. De riem is binnenin gemerkt met ML 75 (denk ik)...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bert Barrel
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:49

Re: LOT MILITARIA

Bericht door Bert Barrel »

Inderdaad gendarmerie, deze hadden de identieke webbing als de andere legereenheden, doch blauw geverfd. Dit blauw werd vaak zelf geverfd, onder "afgewassen" exemplaren vond ik de "normale" webbing terug.
Ook met hun M1-helmen, identiek aan de ABL, doch blauw en voorzien van een vizier voor ordehandhaving.
Ook hun gamellen waren identiek aan deze van de ABL, alleen onderaan gestempeld met "GEND / RW" ipv ABL.
De plastieken drinkbussen waren dan weer wel ABL gestempeld, doch zaten in een blauwe webbing omhulsel.
Ik heb zelfs metalen FN munitiekistjes gevonden voor 9mm para kogels, identiek aan deze van de ABL, maar aan de zijkant RW /Gendarmerie gestempeld.

Grt

Bert
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”