Vraag over ABL-mutsen

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Walesha »

Naast mijn verzameling US heb ik ook nog een bescheiden verzameling ABL-mutsen, onlangs heb ik een lichtblauwe muts op de kop getikt van het lichte vliegwezen met twee emblemen: goud en zilver.
Eerder had ik reeds een donkerblauwe muts met een bronzen embleem van het lichte vliegwezen, (brons wat duid op de rang van soldaat)... nu zat ik in verwarring, licht- of donkerblauw?
Opzoeking tot heden vertelt me dat de donkere muts in voege kwam in 1957 (de mijne is gedateerd 1960) en vervangen werd door de lichtblauwe maar ik vind nergens een jaartal. De lichtblauwe muts die ik nu heb is gedateerd 1995 terwijl sommigen beweren dat dat niet kan omdat volgens hen in 1992 het lichte vliegwezen al niet meer bestond?
Anderen beweren dan weer dan de donkerblauwe voor soldaten was en de lichtblauwe voor officieren, nog anderen vertellen dat het lichte vliegwezen nooit een donkerblauwe muts heeft gehad want dat die voor de artillerie was, terwijl mijn vader zaliger (beroepsmilitair tot aan zijn pensioen) dan weer deel uitmaakte van de artillerie en altijd een kakigroene muts heeft gehad.

Mijn vraag dus: "Wie kan hier duidelijkheid scheppen en hoe zit het nu eigenlijk?"
DSCI0731 (1425 x 1069) (939 x 570).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BPS10
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:19

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door BPS10 »

Dag Walesha,

Ik kan je hier spijtig genoeg geen uiltsluitsel over geven. Gelieve er rekening mee te houden dat ons leger vanaf het einde van W.O. II tot heden heel wat wijzigingen heeft ondergaan. Vlak na W.O. II werd het Belgisch leger eerder op Engelse basis gevormd. Niet enkel qua structuur maar ook qua uniformen, etc,... Begin jaren 50 is het Belgisch leger dan overgegaan naar het Amerikaanse systeem wat alweeer tal van wijzigingen met zich meebracht. Sinds het opdoeken van de BSD hebben de wijzigingen niet meer stilgestaan. Ik ben slechts in 65 geboren en verhuisde enkele maanden later met mijn ouders mee naar de BSD. Vanaf begin jaren 70 heb ik het personeel van de Light Aviation steeds een lichtblauwe muts weten dragen. Het enige verschil zat hem in het kenteken : goud voor Officieren, zilver voor Onderofficieren en brons voor de troep. Dit is volgens mij het geval geweest tot de Lt Avn ontbonden werd en de heli's terug deel ging uitmaken van de Wing Heli binnen het Luchtcomponent. Voor zover mijn kennis strekt en voor wat mijn geheugen nog waard is, is het enige wapen dat steeds een donkerblauwe muts gedragen heeft de Artillerie. Daarnaast waren er nog wel een paar kleine uitzonderingen zoals de leerlingen aan de KMS die eveneens een donkerblauwe muts droegen. Ergens begin jaren 90 zijn sommige mutskleuren nog maar eens gewijzigd. Ik ga hier niet in detail gaan maar zo ruilde in die periode bijvoorbeeld de Logistiek haar kaki muts in voor eentje in het kobaltblauw. Hopelijk kan iemand je effectief uitsluitsel geven bij je zoektocht. Succes !
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door canadian2nd »

Ik meen te weten dat het Licht Vliegwezen enkel lichtblauwe mutsen heeft gedragen.
Dus ... die donkerblauwe muts klopt niet.
mvg
canadian
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
Scorpio
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2013 19:52
Locatie: Antwerpen

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Scorpio »

Als je hier alles over wilt weten..ik denk dat zij al uw antwoorden op uw vragen hebben ;) ;) ;) ;)
http://www.huisdervleugels.be/vriendenkring.aspx
"respect kan je alleen maar geven als je geen oogkleppen draagt"

Groetjes
Swa
Gebruikersavatar
eaw458
Berichten: 1040
Lid geworden op: 30 mei 2011 08:14
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door eaw458 »

Hallo,

Het Lt Avn bestond nog tot 2004 en was in 1995 zeer zeker een lichtblauwgemutst onderdeel van de landmacht.

Walter
De achttiendaagse veldtocht, regiment per regiment: http://18daagseveldtocht.be/
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Walesha »

Tja mensen, ik kom er maar niet uit! :?
Gebruikersavatar
Scorpio
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2013 19:52
Locatie: Antwerpen

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Scorpio »

Ik kan alleen maar met zekerheid zeggen dat in mijn dienstjaar 1975 het licht vliegwezen naast ons lag in Werl-duitsland..en dat waren zeker lichtblauwe mutsen zeker weten ;)
En nogmaals ga hier eens ten rade die weten er alles van ;)
http://www.huisdervleugels.be/vriendenkring.aspx
"respect kan je alleen maar geven als je geen oogkleppen draagt"

Groetjes
Swa
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Walesha »

We gaan er nog komen... vandaag dit mailtje gekregen:

Als ik jonge officier bij LtAvn was in 1982, had ik de donker blauw muts maar we zijn snel naar de lichtblauw gegaan (donker blauw was meer logistiek). Ik kan mij niet meer herinneren welke jaar juist maar dat moest nog in de jaren 80 zijn. Ik ga thuis in mijn foto albums zoeken. Voor je Info bestaat het Korps Lt Avn nog altijd, niet meer bij de landmacht maar bij de luchtmacht sinds 2004. Ik draag nog altijd mijn licht blauw muts LtAvn met mijn Luchtmacht kledij.

Was getekend: kolonel-vlieger Olivier Colmant, Commandant militaire Province Brabant wallon, Beauvechain

En nu wachten op het sluitend bewijs als die man zijn fotoboeken heeft doorworsteld! :D
Gebruikersavatar
Scorpio
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2013 19:52
Locatie: Antwerpen

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Scorpio »

Walter heb je mischien fotos van de twee verschillende kleuren blauw...want ik denk dat we hier het blauw licht en donker een beetje aan het misverstaan zijn... ;) ;)
"respect kan je alleen maar geven als je geen oogkleppen draagt"

Groetjes
Swa
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Walesha »

Alweer een nieuw raadsel, in mijn collectie mutsen zit een donkere antracietgrijze muts met het embleem van de luchtmacht, de vleugel... nu dient mijn dochter zelf bij de luchtmacht en die heeft een marineblauwe, bijna zwarte muts.
Het embleem op haar muts is hetzelfde als op die grijze, enige verschil, het embleem bij haar is zilverkleurig, dat op mijn muts brons, de muts is gedateerd 1952 (In zover het nog leesbaar is)... iemand die daar uitsluitsel over kan geven?
Gebruikersavatar
BPS10
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:19

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door BPS10 »

Walesha schreef:We gaan er nog komen... vandaag dit mailtje gekregen:

Als ik jonge officier bij LtAvn was in 1982, had ik de donker blauw muts maar we zijn snel naar de lichtblauw gegaan (donker blauw was meer logistiek). Ik kan mij niet meer herinneren welke jaar juist maar dat moest nog in de jaren 80 zijn. Ik ga thuis in mijn foto albums zoeken. Voor je Info bestaat het Korps Lt Avn nog altijd, niet meer bij de landmacht maar bij de luchtmacht sinds 2004. Ik draag nog altijd mijn licht blauw muts LtAvn met mijn Luchtmacht kledij.

Was getekend: kolonel-vlieger Olivier Colmant, Commandant militaire Province Brabant wallon, Beauvechain

En nu wachten op het sluitend bewijs als die man zijn fotoboeken heeft doorworsteld! :D
Hmm over de verstrekte informatie heb ik toch ergens mijn persoonlijke bedenkingen. Personeel toebehorend tot het wapen van de Logistiek, sinds de invoering van het Korps Logistiek begin jaren 70, droegen een kaki muts met kobaltkleurig schildje en kenteken Logistiek tot de invoering van de nieuwe stadstenue begin jaren 90 waarbij ook een aantal wapens een andere kleur van muts ontvingen. In die periode kreeg de Logistiek een muts in kobaltblauw en verviel het kobaltblauwe mutsschildje. Het kenteken van de Logistiek werd sindsdien rechtstreeks op de muts gedragen. De enige uitzondering op deze regel was voor Logistiekers die toegewezen werden aan een niet Logistieke eenheid (bijvoorbeeld herstellers voertuigen, etc.,..) want die kregen uiteindelijk de kleur van muts en kenteken van de eenheid waartoe ze op dat ogenblik behoorde. In de opgegeven periode namelijk 1982 ben ik er voor meer dan 100 % van overtuigd dat de Logistiek nog zijn traditionele kaki muts had met kobaltkleurig schildje en zijn specifiek kenteken welk heden nog in voege is. Bijgevoegd een foto van de oude en de nieuwe muts Logistiek. Zoals je kan merken is de kobaltblauwe muts niet echt donkerblauw.

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Walesha »

@BSP10... het gaat hier over de muts van het lichte vliegwezen en niet die van de logistiek!
Over de mutsen van de logistiek heb ik geen vragen, dat is me duidelijk genoeg, twee broers van mij hebben er trouwens hun legerdienst gedaan en mijn vader zaliger heeft er zijn laatste jaren militaire (beroeps)- dienst doorgebracht.
Gebruikersavatar
BPS10
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:19

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door BPS10 »

Walesha schreef:@BSP10... het gaat hier over de muts van het lichte vliegwezen en niet die van de logistiek!
Over de mutsen van de logistiek heb ik geen vragen, dat is me duidelijk genoeg, twee broers van mij hebben er trouwens hun legerdienst gedaan en mijn vader zaliger heeft er zijn laatste jaren militaire (beroeps)- dienst doorgebracht.
@Walesha Ik weet best waar het over gaat. Ik reageerde enkel op het voorgaande bericht waar melding gemaakt wordt van een donkerblauwe muts voor de Logistiek (cfr. de reactie die u werd toegestuurd door kolonel-vlieger Olivier Colmant, Commandant militaire Province Brabant wallon, Beauvechain) wat hopelijk toch toegestaan is? Voor de rest verwijs ik u graag naar mijn eerste reactie waar ik sinds eind 60 begin 70, als zoon van een beroepsofficier in de BSD de Lt Avn steeds een lichtblauwe muts weten dragen heb. Toen ik zelf beroepsmilitair in de BSD was, met andere woorden, in de jaren 80 tot 90, droeg het voltallige personeel van de Lt Avn nog steeds de lichtblauwe muts en ben ik er van overtuigd dat de Lt Avn de lichtblauwe muts droeg tot de ontbinding van de Lt Avn en de overgang naar de Wing Heli van de Luchtcomponent. Voor de rest wens ik u graag nog veel succes toe in uw zoektocht.
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Walesha »

Ha vandaar, tja... er zal wel een verklaring zijn voor die blauwe muts zeker? Trouwens die omstreden blauwe muts is een ander blauw dan deze van de logistiek en weet je soms ook iets over die donkergrijze muts?
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door canadian2nd »

@ Walesha

laat eens een foto zien van de binnenkant aub ?

Het licht vliegwezen heeft een lichtblauwe muts gedragen en als die donkerblauwe ook eventjes gebruikt is geweest dan is dat maar zo.

mvg

canadian
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
Scorpio
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2013 19:52
Locatie: Antwerpen

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Scorpio »

BPS10 schreef:
Walesha schreef:@BSP10... het gaat hier over de muts van het lichte vliegwezen en niet die van de logistiek!
Over de mutsen van de logistiek heb ik geen vragen, dat is me duidelijk genoeg, twee broers van mij hebben er trouwens hun legerdienst gedaan en mijn vader zaliger heeft er zijn laatste jaren militaire (beroeps)- dienst doorgebracht.
@Walesha Ik weet best waar het over gaat. Ik reageerde enkel op het voorgaande bericht waar melding gemaakt wordt van een donkerblauwe muts voor de Logistiek (cfr. de reactie die u werd toegestuurd door kolonel-vlieger Olivier Colmant, Commandant militaire Province Brabant wallon, Beauvechain) wat hopelijk toch toegestaan is? Voor de rest verwijs ik u graag naar mijn eerste reactie waar ik sinds eind 60 begin 70, als zoon van een beroepsofficier in de BSD de Lt Avn steeds een lichtblauwe muts weten dragen heb. Toen ik zelf beroepsmilitair in de BSD was, met andere woorden, in de jaren 80 tot 90, droeg het voltallige personeel van de Lt Avn nog steeds de lichtblauwe muts en ben ik er van overtuigd dat de Lt Avn de lichtblauwe muts droeg tot de ontbinding van de Lt Avn en de overgang naar de Wing Heli van de Luchtcomponent. Voor de rest wens ik u graag nog veel succes toe in uw zoektocht.
Dit vind ik nu een bevestiging..wat ik al aanhaalde 8-) 8-) ...inderdaad in 1975 in Werl....had het licht vliegwezen lichtblauwe mutsen...ik begon al aan mijn eigen te tweifelen :o :o ...ik heb met die gasten vaak pinten gaan drinken zele... :D :D :D
"respect kan je alleen maar geven als je geen oogkleppen draagt"

Groetjes
Swa
Gebruikersavatar
BPS10
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:19

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door BPS10 »

Walesha schreef:weet je soms ook iets over die donkergrijze muts?
De enige grijze mutsen of beter gezegd grijsachtige mutsen die ik tijdens mijn actieve dienst ooit gekend heb zijn deze van de Luchtmacht en deze van de Genie en de Transmissietroepen na de invoering van de nieuwe stadstenue. Heb je van die muts misschien een foto?
Gebruikersavatar
RSMCI
Sponsor 2022-2023
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 mei 2011 04:33
Locatie: LEOPOLDSBURG
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door RSMCI »

De "oude" LuM-muts was in het "luchtmachtgrijs" (blauwachtuig grijs :shock: )
De kakimuts werd voor de Gn en TTR vervangen door de "grijze"(officieel "parelgrijs" ;) ) omstreeks ca. 1990. Om de uniformiteit van het wapen (afschaffing van verschillende Gn-eenheden) te behouden werd in 2000 door ALLE Gn-eenhden de zwarte muts met zilveren kenteken verplicht (beslissing van de toenmalige "deken van het wapen" LtGen VAN REMOORTEL).

W.
RES NON VERBA
Erwin
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2011 20:33

Re: Vraag over ABL-mutsenz

Bericht door Erwin »

Dit is een foto van het 18de, zoals je kan zien droegen ze 2 verschillende kleuren, waarschijnlijk gewoon een andere fabrikant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hercules
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2014 17:04

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Hercules »

De la 16éme Escadrille Air O.P au 16éme Squadron d’Hélicoptères Multirôles

Dit is wat ik vond
Het achtste divisie werd ontbonden in 1993
Maar de 16 bleef nog verder bestaan
Jouw muts is dus van die 16de devisie
(Ik hoop dat het devisie is)
Van het vliegwezen dat operatie uitvoerde met helikopters
Deze uitleg is heel amateuristisch maar ik ben net 18 dus vrij marginaal van termen en informatie.
Ik moet nog veel leren.
De info die ik vond bevond zich op whitebison.be
De Latijnse tekst opzoeken van een mutsschild brengt je het verst.
5e linie Soest
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2011 01:51

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door 5e linie Soest »

Even duidelijkheid scheppen.
De Kaki Mutsen zijn door de Logistieke eenheden gedragen tot begin jaren 90.
en nadien vervangen door kobaltblauwe, de traditionele wapenkleur van de logistiek
Het lichte vliegwezen heeft kobaltblauwe mutsen gedragen naar voorbeeld van, de Franse Aviation Légère begin jaren 60 tot begin jaren 80 al waren die dan toch weer iets donkerder dan de huidige van de logistiek.

De Luchtmacht
Van in de jaren 50 tot eind jaren 70 grijsblauwe mutsen later donkerblauw tot de jaren 90.
Vliegend personeel droeg een politiemuts.
Vanaf de oprichting van de Air-Commando's dragen deze donkerblauwe kleine zwarte mutsen met het kenteken van de UDA VVE.
Luchtfuseliers en niet actieve air-commando's dragen nu ook deze mutsen met de gewone wings erop.
de rest van het personeel draagt politiemutsen , iets anders van vorm dan de vroegere.
Audenaert.l
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2017 10:05

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Audenaert.l »

Licht vliegwezen in messing en zilver onder schildje ( vanaf 1954 ) op blauwgrijze muts
Var 2: andere kroon
In 1949 viel onze eenheid de eer te beurt de tradities en het kenteken (de bij) van het 6de observatie-escadrille over te nemen. Dat escadrille vocht in de jaren 14-18 aan het Ijzerfront, en werd in 1926 ontbonden. Vergeten we niet dat nu, negentig jaar na de eerste Wereldoorlog, er maar twee kentekens zijn uit die tijd die nog altijd in de Belgische lucht vliegen, namelijk de distel van het 1ste Escadrille…en de bij van de Wing Heli!
15 April 1954 De twee Air Op escadrilles, het 15de te Brasschaat en het 16de te Butzweilerhof, worden onder commando van de Landmacht geplaatst, en worden ESCADRILLES LICHT VLIEGWEZEN, afgekort “Lt Avn”, voor Light Aviation. De Lt Avn maakt deel uit van de Artillerie.
De vorming van de piloten begint in de Elementaire vliegschool van de Luchtmacht in Schaffen op het lesvliegtuig SV-4, en eindigt te Brasschaat (Landmacht) op Piper L-18C.

01 September 1954 Oprichting van de 255e Compagnie Ordonnance (Licht Vliegwezen) in Brasschaat. Haar oorspronkelijke opdracht was het onderhoud en de herstelling van de Piper-Cub. Zijn devies: « Semper Melior » (Altijd beter).
mava105
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door mava105 »

Audenaert.l schreef: 20 apr 2018 15:25 de Elementaire vliegschool van de Luchtmacht in Schaffen op het lesvliegtuig SV-4,
Was die niet gelegen in Goetsenhoven bij Tienen?. De para's aten in Schaffen
Dragon
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2023 09:57

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Dragon »

Wie kan mij helpen zat in JHQ NORTHAG NATO München Gladbach rheindalen bruine muts maar embleem weet ik niet meer ben opzoek ernaar dank u
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door one_O_five »

Bij ons was het gebruikelijk dat militairen die naar een school, hoofdkwartier, kamp of depot werden overgeplaatst de mutsen en kentekens van hun laatste eenheid behielden.
Voor dienstplichtigen was dat meestal die rechtstreeks van de opleiding kwamen meestal de bruine muts, principieel de beruchte leeuw op een rode achtergrond.
Dragon
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2023 09:57

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Dragon »

one_O_five schreef: 12 dec 2023 07:17 Bij ons was het gebruikelijk dat militairen die naar een school, hoofdkwartier, kamp of depot werden overgeplaatst de mutsen en kentekens van hun laatste eenheid behielden.
Voor dienstplichtigen was dat meestal die rechtstreeks van de opleiding kwamen meestal de bruine muts, principieel de beruchte leeuw op een rode achtergrond.
kan zijn maar in majoor blairon Turnhout had ik een blauwe smurf met pieserke erna in JHQ NORTHAG NATO München Gladbach rheindalen een bruine met rood flapje maar weet embleem niet meer en dit wil ik uit vissen 0478/505/713 of mail andy.dragon71@gmail.com als iemand me aub kan helpen of als iemand nog kent van JHQ NORTHAG NATO München Gladbach rheindalen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RSMCI
Sponsor 2022-2023
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 mei 2011 04:33
Locatie: LEOPOLDSBURG
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door RSMCI »

Kan dit het kenteken zijn?
wachtbataljon.jpg
WP
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RES NON VERBA
Dragon
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2023 09:57

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Dragon »

Weet niet maar denk het op mijn kostuum wast ook rood he
Dragon
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2023 09:57

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Dragon »

Dus wat was ik dan
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Exjager »

RSMCI schreef: 15 dec 2023 09:31 Kan dit het kenteken zijn?
wachtbataljon.jpg

WP
Moeilijk te zien op de foto, maar zou in ieder geval kunnen.
Goede gezien RSMCI!
Wachtbataljon, was deze persoon vermoedelijk bij een Wachtpeloton ingedeeld, of RP?
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Dragon
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2023 09:57

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Dragon »

Dat was ik vroeger dus zie foto's
Gebruikersavatar
RSMCI
Sponsor 2022-2023
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 mei 2011 04:33
Locatie: LEOPOLDSBURG
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door RSMCI »

Exjager schreef: 15 dec 2023 19:38
RSMCI schreef: 15 dec 2023 09:31 Kan dit het kenteken zijn?
wachtbataljon.jpg

WP
Moeilijk te zien op de foto, maar zou in ieder geval kunnen.
Goede gezien RSMCI!
Wachtbataljon, was deze persoon vermoedelijk bij een Wachtpeloton ingedeeld, of RP?
Voor verdere info over de wachtbataljons zie https://ablhistoryforum.be/viewtopic.php?t=318

WP
RES NON VERBA
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Vraag over ABL-mutsen

Bericht door Exjager »

RSMCI schreef: 17 dec 2023 16:46
Exjager schreef: 15 dec 2023 19:38
RSMCI schreef: 15 dec 2023 09:31 Kan dit het kenteken zijn?
wachtbataljon.jpg

WP
Moeilijk te zien op de foto, maar zou in ieder geval kunnen.
Goede gezien RSMCI!
Wachtbataljon, was deze persoon vermoedelijk bij een Wachtpeloton ingedeeld, of RP?
Voor verdere info over de wachtbataljons zie https://ablhistoryforum.be/viewtopic.php?t=318

WP
Top!
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”