Oude foto's

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Oude foto's

Bericht door VC89 »

Ik ben gisteren in het bezit gekomen van de volgende foto's. Helaas weten we meestal niet wie er op staat of bij welke eenheid ze zaten. Vermoedelijk kamen ze allemaal uit het interbellum. Hopelijk kan hier iemand aan de hand van unifromen enz. voor een meer preciezere uitleg voor deze foto's geven (datum, eenheid, enz).

Foto 1)
Afbeelding

Foto van alle Vlamingen van een bepaalde kamer waaronder drie van Diegem: Pierre Rillaerts, Louis Couder en Constant Deridder (mocht eer toevallig iemand meer info over hen hebben mag hij het altijd laten weten. Op de achterzijde staat 29-7-19 (vermoedelijke datum, Rijnbezetting?)

Foto 2)

Afbeelding

Op het bord staat: 5N8 classe 17

Foto 3)

Afbeelding

Op kruiwagen staat: Nog 103

Foto 4)

Afbeelding

Op achterzijde: George Peeters (mocht hier iemand meer info over hebben, laat maar komen :) )
Op de kwartiermuts staat een 13 (kan ook 18 zijn).

Dit is een postkaart waarvan de achterzijde in het Engels is (WO II?)

Foto 5)
Afbeelding

op kwartiermuts: 10, 18 of 19

Achterzijde is een postkaart gemaakt door: Fritz Hotmann & co., Frankfurt a/M., Kaiserstrasse 7. (bezetting WO I of WO II ?) en gericht aan Jullyette Van Engel.

Foto 6)
Afbeelding

Foto 6)
Afbeelding

Op kwartiermuts staat een 2.
één van de twee is mijn overgrootvader August Charels (weet niet wie) en het enigste dat mijn grootouders wisten is dat hij bij de paarden zat.

Dank bij voorbaat,
Vincent
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Troyka
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:55

Re: Oude foto's

Bericht door Troyka »

Foto 3, die twee midden rechts met hun blanke cols...kans groot dat het lanciers zijn (cavalerie in alle geval). Heeft ook een zadel vast.
Foto 4, die gesp is normaal wat ze noemen een artilleriegesp (tenzij anderen mij corrigeren?).
Foto 6, vermoedelijk Karabinier-Cyclist.

Heeft u geboortedatums voor enige van deze personen? Zo ja, -> dossier opvragen :p. Geboren pre 1890 bij Documentatiecentrum Legermuseum, na 1 Jan 1890 te Evere bij SGR - archieven / Notariaat.
Gebruikersavatar
Lewis Gunner
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:31

Re: Oude foto's

Bericht door Lewis Gunner »

De laatste foto zijn ook lansiers kan dus best zijn dat uw overgrootvader ook op de foto "Nog 103" staat.

Groet
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Oude foto's

Bericht door VC89 »

Bedankt voor de hulp en ik zie dat ik een telfout heb gemaakt. Na 6 komt 7 en niet nog eens een 6 :oops:.
Heeft u geboortedatums voor enige van deze personen? Zo ja, -> dossier opvragen :p. Geboren pre 1890 bij Documentatiecentrum Legermuseum, na 1 Jan 1890 te Evere bij SGR - archieven / Notariaat.
Helaas heb ik geen geboortedatums.

Dit is dus al wat ik heb:

Foto 1) (pre-1935)

Foto 2) verwijst classe 17 naar 1917? Ze hebben een rechtopstaande kraag dus pre-1935.

Foto 3) 2e regiment Lanciers (pre-1935)

Foto 4) Artillerie? (pre-1935)

Foto 5)

Foto 6a) Karabinier-Cyclist (pre-1935)

Foto 6b) 2e reginment Lanciers (pre-1935)

Verdere info steeds welkom.
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”