Para-commando object?

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Para-commando object?

Bericht door VC89 »

Dit zat in een lot dat ik onlangs heb gekocht. Ik weet niet precief wat het is: trofee van iets, decoratie voor een (oud-) para-commando,...? Weet iemand wat dit is?
Vincent

Afbeelding

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Para-commando object?

Bericht door Paddy »

Press-papier met het mutskenteken van de Staf van het Regiment Para-Commando.
Hetzelfde kenteken werd ook gedragen op de kakhi baret door para's in opleiding in de jaren '80.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Para-commando object?

Bericht door VC89 »

Bedankt paddy, daaraan had ik nog niet gedacht.
Werd dit dan enkel gebruikt bij het regiment of kon je dit ook als sympathisant kopen?
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Para-commando object?

Bericht door Paddy »

Ach ... ik wil niets afbreken maar iedereen die wat handig is kan zoiets maken.
Ik moet er wel bij zeggen als ik zou iets te koop krijg aangeboden aan deftige prijs .... ;)
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Para-commando object?

Bericht door VC89 »

Paddy schreef:Ik moet er wel bij zeggen als ik zou iets te koop krijg aangeboden aan deftige prijs .... ;)
Een beetje een chaotische zin :). Als je er in geïnteresserd bent stuur me dan een pb'tje met wat je denkt dat dit waard is. Persoonlijk heb ik geen idee hoeveel ik hiervoor zou kunnen vragen. Zoals ik al zei zat dit in een lot en ik had interesse in andere zaken van dat lot.
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”