Boek gezocht

Militairen & burgers tijdens de Tweede Wereldoorlog ten dienste van België overleden.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nickdracu
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:41
Locatie: Torhout

Boek gezocht

Bericht door nickdracu »

Forumleden,
Hiermee vraag ik jullie hulp in verband met een moeilijk te vinden boek.
Het gaat om betrekking over de gebroeders packet. Beiden zijn veroordeeld voor wapensmokeling in het verzet van burgemeester callewaert ( lichtervelde), en gefusilleerd ten Gent op 2 september 1943. Beiden zijn echter van torhout afkomstig.
Een half jaar geleden ben ik in contact gekomen met de weduwe van Marcel packet. spijtig genoeg wilde deze dame er niet meer over spreken. Echter zo'n goeie 20 jaar geleden heeft ze wel haar verhaal gedaan en is in een boek terecht gekomen met allemaal getuigenissen van verzetsleden. Noch naam nog jaar kan ik jullie geven.
Maar misschien weten jullie wel welk boek dit is. In de locale bibliotheek is er niets van te vinden, het archief heb ik nog niet gecheckt. Maar Het is misschien een poging om terug contact te maken met de dame.
Want het boek waar alles instond, heeft ze lange tijd geleden uitgeleend maar nooit meer teruggekregen. Mochten jullie weten waar het verhaal van deze twee verzetslieden instaat, zouden jullie dan zo vriendelijk zijn om me de titel te kunnen meegeven?
Bedankt,
nick
Gebruikersavatar
guerramundial1
Berichten: 744
Lid geworden op: 28 mei 2011 16:04
Locatie: Valladolid (Spanje)

Re: Boek gezocht

Bericht door guerramundial1 »

Misschien een proberen via de Koninklijke Bibliotheek of het Rijksarchief?

[link2]Koninklijke Bibliotheek van België,http://www.kbr.be/accueil_nl.html[/link2]

[link2]Rijksarchief,http://arch.arch.be/index.php?lang=nl_BE[/link2]

Nog veel succes met te zoektocht!

MVG

Wim
Ter herinnering van mijn grootvader Marcel Darcis (º 1896, + 1979), 1ste Sergeant Oorlogsvrijwilliger, 2º Regiment Karabiniers, II Bataljon, 8ste Companie. 1915-1918
Tim
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:46

Re: Boek gezocht

Bericht door Tim »

Beste Nick,

Die oude publicatie is mij niet bekend, maar het verhaal van de broers Packet wordt ook verteld in mijn boek 'Terechtgesteld. Duitse executies in Oost- en West-Vlaanderen 1941-1944'.

Mvg,
Tim
Gebruikersavatar
nickdracu
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:41
Locatie: Torhout

Re: Boek gezocht

Bericht door nickdracu »

Hartelijk bedankt Tim,
Ik zie er al naar uit om deze misschien cadeau te doen aan de vrouw in questie.
Misschien deze bijkomende vraag, kan ik uw boek gewoon kopen in de doorsnee boekenhandel, of moet ik die ergens bestellen bij u?
Nogmaals bedankt,
Nick
Tim
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:46

Re: Boek gezocht

Bericht door Tim »

Nick, het boek is te verkrijgen in de boekhandel (oa Standaard Boekhandel), je kan het ook bij mij aankopen via onderstaande link.
http://users.telenet.be/belgiandetect/w ... esteld.htm
Mvg,
Tim
Plaats reactie

Terug naar “Gestorven voor België 1940-1945 mort pour la Belgique”