duitse begraafplaatsen ?

Militairen & burgers tijdens de Eerste Wereldoorlog ten dienste van België overleden.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gesloten
denyspat
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2011 11:08

duitse begraafplaatsen ?

Bericht door denyspat »

graag had ik geweten de juiste plaats van de VERDWENEN Duitse begraafplaatsen in belgie van de eerste oorlog wie kan mij helpen
dank u
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: duitse begraafplaatsen ?

Bericht door one_O_five »

Misschien kan dit document U verder helpen.
Gezien de grootte zal het niet zo verschijnen, op de link klikken a.u.b.

Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: duitse begraafplaatsen ?

Bericht door jef »

denyspat,
Het niet zo eenvoudig deze vraag te beantwoorden. Er waren enorm veel Duitse begraafplaatsen, na verscheidene verplaatsen en herschikkingen en twee grote concentraties ( ca 1930 en ca mid fifties) ziet het landschap ivm Duitse begraafplaatsen er zo uit zoals het nu is. Vergeet ook niet de talrijke gemende begraafplaatsen die onderhouden worden door het CWGC
Ik kan je momenteel het boek "De Duitse begraafplaats in Langemark" van Howe/Missinne/Verbeke aanraden. Een tiental blz handelen over de locaties van deze Duitse begraafplaatsen.
Groeten,
Jef
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: duitse begraafplaatsen ?

Bericht door Exjager »

De vraag naar "verdwenen Duitse begraafplaatsen" kunnen we niet echt catalogeren in ons ABL-History Forum.
Ik denk dat de vraag in een ander forum zal moeten gesteld worden, maar niet hier, dat zou ons te ver afleiden van de opzet van het ABL-History Forum.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gesloten

Terug naar “Gestorven voor België 1914-1918 mort pour la Belgique”