Eerst en vooral de beste wensen voor het nieuwe jaar.
langs deze weg wil ik iedereen bedanken voor de zeer positieve reacties.
Buiten onderstaande argumenten ga ik in de toekomst niet ingaan op mensen die het beter kennen of weten, ik heb nooit de pretentie gehad het beter te weten of te kennen, zoals eerder gezegd niemand is perfect en iedereen leert iedere dag bij, en ik sta zeker op voor feedback, als het gegrond !! En Indien u zich aangevallen voelt bied ik hierbij mijn oprechte exusses aan.
Hierbij vermeld dat ik alleen uit eigen naam en enkel voor de eigen geschreven hoofdstukken reageer.
Op een ander forum las ik dat ik heftig zou gereageerd op in dit forum gaande de publicatie, vooral op het feit dat er geen wapens instaan?!....
Het gegeven " geen wapens in de publicatie" is eerst en vooral NIET relevant voor dit deel daar het het alleen handeld over "uniformen en uitrusting" zie cover en titel.
Er is door mij hier en inderdaad iets geschreven over bewapening dit is enkel en allen ter vervollediging en omdat dit interessante info was . Enkele voorbeelden, de sniperkijkers, het gebruik van de Lewis en het gebruik van de Turkse Mauser modellen....
Stel, dat er in dit deel ook , lansen,bajonetten, lansen, geweren,karabijnen, revolvers, pistolen,FM geweren mitrailleurs handgranaten enz.... opgenomen zou zijn met de uitrusting en uniformen , dan had u kritiek gehad dat het deel bewapening niet voldoende en niet compleet was?!...
Hierbij nodig ik u dan ook persoonlijk uit in onze archieven zodat uzelf in eigen persoon de door u de gesuggereerde zaken kan controleren. En het niet is van " ik heb horen zeggen, of er zouden xxx aantal Turkse Mausers na de oorlog geleverd zijn".....
Misschien nog beter, indien u zich geroepen voelt bied u aan als expert aan voor de komende publicatie!
Enkele opmerkingen die ik las,
1-Foto van de cover "zou naoorlogs kunnen genomen zijn". Waarom deze foto= omdat hier zeer duidelijk uit op te maken is de de Belgische piot tot in 1918 een mengelmoes van verschillende origine van kledij, uitrusting en bewapening had (foto is overignes genomen in 1917)
2-"Er konden foto's gemanipuleerd zijn". ( kom kijken in de archieven of de ruwe foto's van de fotografen)
3-"Gebruik van de Turkse Mauser modellen is te minimaliseren of zelfs te verwaarlozen".( kom zien in de archieven)
Indien u nog verdere opmerkingen of vragen hebt kan mij steeds persoonlijk contacteren op en zal naar mijn best vermogen u van antwoord staan.
Kris-michiels@hotmail.com
Kris.michiels@klm-mra.be
0473 44 93 44
Met vriendelijke groet,
Kris Michiels