Militaire Begraafplaats Houthulst

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
peevdee
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2017 11:47

Militaire Begraafplaats Houthulst

Bericht door peevdee »

Langs deze weg wens ik graag mee te delen dat de Militaire Begraafplaats in Houthulst heel binnenkort terug in ere hersteld wordt.
Het onderhoud van de begraafplaats was tot op heden heel moeilijk door de aanhoudende wegenwerken, waardoor de begraafplaats heel lang onbereikbaar was.
De werken aan de weg zijn bijna afgerond.
We voorzien in de loop van de maand juni reeds een opstart van de maaiwerken.

Hou er wel rekening mee dat bij een bezoek er nog geen parkeerplaatsen voorzien warden door de gemeente. Maar dit zou in orde moeten komen...

Aan het infobord hangt een bordje met uitleg en excuses inzake het gebrekkige onderhoud, maar niettemin vinden bezoekers het nodig om giftige opmerkingen te noteren in het gastenboek. Wat dan ook weer jammer is.
We roeien met de riemen die we hebben.

Dank voor jullie begrip.
Gebruikersavatar
anthony
Berichten: 261
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:35
Locatie: Ichtegem
Contacteer:

Re: Militaire Begraafplaats Houthulst

Bericht door anthony »

Beste Patrick,

Ik ben blij te lezen dat begraafplaats weldra zal worden onder handen genomen.

Vorig weekend ging ik er nog langs voor het nemen van enkele foto's en deed toen inderdaad de vaststelling dat het onderhoud niet naar behoren was wegens de werkzaamheden.
Er waren op dat ogenblik mensen aanwezig die van Limburg naar de Westhoek gekomen waren, waarbij een bejaarde vrouw in een rolstoel op de begraafplaats rondreed, maar niet het graf kon bezoeken dat ze wou zien.

Alle andere bezochte begraafplaatsen (alle Belgische in W-VL nogmaals bezocht vorig weekend) waren echter wel piekfijn in orde.

Keep up the good work dus!
Mvg,
Anthony Degrande
peevdee
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2017 11:47

Re: Militaire Begraafplaats Houthulst

Bericht door peevdee »

De begraafplaats is terug toegankelijk.
Geen parkeergelegenheid...

De bestelling voor het onderhoud is geplaatst.
Tgen eind juni is de begraafplaats terug in orde.
Plaats reactie

Terug naar “Belgische monumenten en begraafplaatsen - monuments et cimetières belges”