KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Bunkerfreak
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2016 09:48

KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Bericht door Bunkerfreak »

Soms loont het de moeite om door het kleinste en vuilste gat te kruipen. Locatie moet niet achter gevraagd worden, daar deze affuiten daar nog zitten en redelijk begeerd zijn door menig verzamelaar.
001.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bunkerfreak
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2016 09:48

Re: KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Bericht door Bunkerfreak »

002.JPG
003.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bunkerfreak
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2016 09:48

Re: KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Bericht door Bunkerfreak »

en vooral té gek voor woorden, bemerk de reserve chardôme's die in deze bunker liggen, in totaal vier zulke platen in één bunker...
004.JPG
Grtjes
Tom "Bunkerfreak"

PS: de locatie heeft even op mijn blog gestaan, maar heb deze er toch maar weer af gehaald op aandringen van verschillende bunker-kameraden, dus als iemand dit leest en weet waar dit was, hou het geheim! 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Bericht door Bram1940 »

Knap! En inderdaad gegeerd. De kenners zullen al wel een vermoeden hebben om welk type bunker het gaat.

Enkele jaren geleden, na de afbraak van een bunker, kon ik enkele onderdelen over nemen van een andere verzamelaar. Het ging om twee deurtjes om het granaatluik af te sluiten en een chardome affuit. Enkel en pivoterende plaat die op het affuit rustte, heb ik nog niet gevonden.
Affuit en luiken.jpg
Voor diegenen die zulke plaat kwijt willen, één adres :mrgreen:

Ik woon op minder dan 5 km van de KW-linie en heb er dus bijzondere interesse voor.

Groeten,
Bram
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
georges-cdl
Berichten: 1031
Lid geworden op: 26 aug 2011 10:24
Locatie: Vlaams Brabant

Re: KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Bericht door georges-cdl »

Bram, nog een paar stukken en je kan nen bunker bouwen in je tuin !
Bunkerfreak
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2016 09:48

Re: KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Bericht door Bunkerfreak »

Bram,

Ikzelf heb twee zulke platen in mijn collectie, ben niet meteen geneigd ze te verkopen wegens de zeldzaamheidsfactor, maar de als de motivatie (€) goed is, kan erover gesproken worden ;)

Grtjes
Tom "Bunkerfreak"
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Bericht door Bram1940 »

Met (eeuwige) dank aan Bunkerfreaks Antwerpen komt het project "diorama bunker KW-linie in de streek van Herent - Wijgmaal" weer een stukje dichterbij. De chardomeplaat is er eentje met het systeem squifflet voor de montage van de FM30. Topstuk dat weer gered is van de vergetelheid/afbraak/verschroting door Tom en co!!! :o

Tom maakt fantastische 3D-tekeningen. Zijn uitstapjes zijn blijkbaar telkens avontuur. Zie http://bunkerfreaks.blogspot.be/

Nu nog de Maxim op slede of de FM30 met driepoot en de Jagers te Voet kunnen beginnen aan de gorieuze pagina (Herent - Wijgmaal, mei 1940) uit hun geschiedenis :mrgreen:

Bram
Bunkerfreak
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2016 09:48

Re: KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Bericht door Bunkerfreak »

Bedankt voor alle lof Bram!

Het doet me deugd te zien dat er een chardôme goed terecht is gekomen en niet in den eerste-den-beste zijn kelder.
Succes met het vinden van een FM 30, daar kan ik u helaas niet mee helpen. Zeg nooit nooit, want een MG 37(t) hebben wij in het verleden al eens opgegraven in Noord Frankrijk.

Bedankt voor de bijkomende inlichtingen over de FM 30 trouwens, want ik zelf ken betrekkelijk weinig van Belgische militaire zaken af.

Groetjes
Tom
bupi
Berichten: 1276
Lid geworden op: 27 jul 2013 09:54

Re: KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Bericht door bupi »

Aanpassing%20Type%202%2002.jpg
De FM 30 vinden lukt nog maar zijn driepoot ....
Nog nooit gezien .
En die heb je daarvoor nodig .
Mvg. Pierre.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: KW-Linie: Chardôme's gevonden!

Bericht door Bram1940 »

Pierre,

Het systeem dat jij toont, is naderhand nog aangepast omdat het niet de nodige stabiliteit haf en voor andere ongemakken zorgde (lawaaihinder bij het vuren, ...). Het is de laatste versie waarvan ik nog wat info (zoals een blauwdruk) zoek.

Heb de driepoot al gespot ... bij een collega-verzamelaar. Mooi stuk. Er is er ook eentje verkocht via 2dehands enkele maanden geleden. De staat was wat minder.

Groeten,
Bram
Plaats reactie

Terug naar “Belgische Forten, bunkers & stellingen - fortification belge”