Wommelgems gemeentebestuur verwerft uniek document

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wim
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:32
Locatie: Lier

Re: Wommelgems gemeentebestuur verwerft uniek document

Bericht door wim »

Heb ik toen zien staan en het was toen al wel duidelijk dat dit een eenmalig en uniek fotoboek is. Als ik me niet vergis was de vraagprijs toen 1300 of 1500 euro ! De verkoper wist ook duidelijk genoeg wat hij in handen had. Kan je je de vraag stellen of het dit wel waard is hé ?
Toch tof om horen dat het gered is en dat het toch op de juiste plaats is aangekomen. Nu maar hopen dat we het inderdaad ooit eens te zien gaan krijgen.
Groetjes, Wim
Steeds op zoek naar foto's en documenten over Lier tijdens zowel 1914-1918 als 1939-1945.

Mijn grootoom Jozef Slootmans, 17 Linie / 11 Cie. Overleden te Moorslede op 29 september 1918.
Gebruikersavatar
wim
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:32
Locatie: Lier

Re: Wommelgems gemeentebestuur verwerft uniek document

Bericht door wim »

Bedankt voor dit nieuws Niko, en ik kijk al gelijk uit naar het vervolg.
Steeds op zoek naar foto's en documenten over Lier tijdens zowel 1914-1918 als 1939-1945.

Mijn grootoom Jozef Slootmans, 17 Linie / 11 Cie. Overleden te Moorslede op 29 september 1918.
Gebruikersavatar
wim
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:32
Locatie: Lier

Re: Wommelgems gemeentebestuur verwerft uniek document

Bericht door wim »

Ik weet niet of deze foto (die eveneens van eBay komt) in het album stond, maar deze werd wel alvast op een ander tijdstip genomen dan de foto die in die ene link te zien is.
Let vooral op het "kartonnen" koppeltje links op de foto. En zo is er altijd wel iets interessant te ontdekken op die oude foto's.
Groetjes, Wim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Steeds op zoek naar foto's en documenten over Lier tijdens zowel 1914-1918 als 1939-1945.

Mijn grootoom Jozef Slootmans, 17 Linie / 11 Cie. Overleden te Moorslede op 29 september 1918.
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Wommelgems gemeentebestuur verwerft uniek document

Bericht door Yente »

wim schreef:Ik weet niet of deze foto (die eveneens van eBay komt) in het album stond, maar deze werd wel alvast op een ander tijdstip genomen dan de foto die in die ene link te zien is.
Let vooral op het "kartonnen" koppeltje links op de foto. En zo is er altijd wel iets interessant te ontdekken op die oude foto's.
Groetjes, Wim
Waarom plaatste men een kartonnen koppeltje? Zeer goed initiatief van de gemeente!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Wommelgems gemeentebestuur verwerft uniek document

Bericht door one_O_five »

Yente, ik denk eerder aan een vorm van militaire humor ... Lili Marleeen ...
Plaats reactie

Terug naar “Belgische Forten, bunkers & stellingen - fortification belge”