Kazerne Altenrath gaat plat

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door Paddy »

[link2]Kazerne Altenrath gaat plat,http://www.express.de/koeln/riesenabris ... 53858.html[/link2]

Afbeelding
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
koen
Sponsor 2022-2023
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:08

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door koen »

Die kazerne en weide omgeving staan in mijn geheugen gegrift en gebeiteld...
de terreinen krijgen tenminste een mooie bestemming !

Voor wie er nog eens wil ronddwalen :

[youtube][/youtube]
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door mava105 »

[link2]Kazerne Altenrath gaat plat,http://www.wahnerheide.net/camp-altenra ... 162,2.html[/link2]
Gebruikersavatar
Scubaluc
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mei 2011 21:59
Locatie: Gent

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door Scubaluc »

In maart vorig jaar ben ik nog even naar mijn oude kazerne geweest, en daar nog wat foto's gemaakt van wat eens was. De kazerne was dan al volledig verloederd en klaar voor de afbraak.
Nadien met de mountainbike nog een halve dag in de Wahnerheide rondgecrosst, en dan pas beseft wat een mooi natuurgebied dit eigenlijk is.

Dus heb er eigenlijk geen probleem mee dat de oude kazerne platgegooid wordt en de gronden terug natuurgebied worden. Alles beter dan de Belgische ziekte om van ieder stukje natuurgebied bouwgrond te maken.
2e Reg. Gidsen
jumu7
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2012 14:11

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door jumu7 »

ik heb 2 jaar in altenrath mogen verblijven! bij het 17RA! heb daar een mooie tijd meegemaakt,maar zoals de kazerne er nu bijligt is het misschien ook beter dat ze tegen de vlakte gaat!
Rob Smits
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2012 22:17

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door Rob Smits »

Hoi ,
...ben daar ook gelegerd geweest in 73 en heb er een fantastische tijd gehad...is het nu al "platgelegd " of kunnen we nog erheen en effe door de kazerne dwalen ?
Gebruikersavatar
Scubaluc
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mei 2011 21:59
Locatie: Gent

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door Scubaluc »

Afbraak gebeurt in drie delen (waaronder sanering van de gronden) waarvan er al één achter de rug is. In september begint het tweede deel van de afbraak, en september volgend jaar het derde deel.
De volledige site is afgesloten met hekkens en het is ten strengste verboden de gronden te betreden, alhoewel je kent het gezegde "een goede soldaat trekt zijn plan" wel :D
2e Reg. Gidsen
Gebruikersavatar
M109althr
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2016 11:26

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door M109althr »

Ik was daar in 1977! Mooi gelegen kazerne en heb er een fantastische legerdienst gehad. Vraag me af hoe dat zal geweest zijn zo helemaal op het einde! Wie heeft dat daar leeggemaakt en wanneer is het materieel afgevoerd?
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door Exjager »

Alles ondertussen afgebroken. Niks meer van over.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
RSMCI
Sponsor 2022-2023
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 mei 2011 04:33
Locatie: LEOPOLDSBURG
Contacteer:

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door RSMCI »

M109althr schreef:Ik was daar in 1977! Mooi gelegen kazerne en heb er een fantastische legerdienst gehad. Vraag me af hoe dat zal geweest zijn zo helemaal op het einde! Wie heeft dat daar leeggemaakt en wanneer is het materieel afgevoerd?
De laatste Kwartieren in "Spich" (waaronder Legrand in Altenrath) zijn leeggemaakt tussen 2002 en 2004 (teruggave aan de Duitse instanties).De "laatste" eenheden leverden de achterwacht die zorgde voor het leegmaken en opkuisen.

Zelf was ik betrokken, met andere collega's, om alles in goede banen te lei(ij)den.

W.
RES NON VERBA
invex
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2016 22:01

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door invex »

Spijtig maar dat is het leven. Had de kazerne graag nog even gezien maar blijkbaar kan dat dus niet meer. Was er voor 1 jaar eind jaren zestig en heb heel goede herinneringen aan mijn tijd daar als chauffeur van de kolonel Graaf de Brouckhoven de Bergeyck.
Gerard2613
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2016 19:11
Locatie: Torhout

Re: Kazerne Altenrath gaat plat

Bericht door Gerard2613 »

Was daar ook gekazerneerd vanaf augustus 76 tot maart 77 ( 17 RA, veiligheidspeleton) : mooie tijd gehad aldaar.
Plaats reactie

Terug naar “Kazernes van het Belgische leger - casernes de l'armée belge”