Zwaard - miniatuur - blauw/zwart lint

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
DeKat
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 dec 2016 23:26

Zwaard - miniatuur - blauw/zwart lint

Bericht door DeKat »

Ben het wel niet zeker dat dit een militaire medaille is. Iemand? Dank!
s-l1600.jpg
s-l1600 (1).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Carolus
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 mar 2015 14:15
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Zwaard - miniatuur - blauw/zwart lint

Bericht door Carolus »

Hallo,

Soms lukt het om een medaille te identificeren aan de hand van het devies dat er op vermeld is.
Ook op deze medaille staat blijkbaar een tekst maar die is op de foto niet te ontcijferen.
Als de medaille werkelijk vervaardigd werd door de nog steeds bestaande firma De Greef kan daar misschien, als ze welwillend genoeg zijn, onmiddellijk het goede antwoord bekomen worden.

Mvg,
Carlos
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Zwaard - miniatuur - blauw/zwart lint

Bericht door jef »

Is een niet-officieel ereteken uitgegeven door het Koninklijk Verbond der Ridders met zwaarden.
Als ik goed ingelicht ben bestonden er drie klassen: Kruis van het zwaard, Gouden kruis van het zwaard en Kruis van verdiensten met palm . Dit laatste had een ander uitzicht.
Jef
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Zwaard - miniatuur - blauw/zwart lint

Bericht door jef »

Heb juist even gegoogeld, vind niet onmiddellijk afbeeldingen, maar wel websites van de vereniging. Een mailtje naar een van die verenigingen zal klaarheid scheppen.
succes,
Jef
DeKat
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 dec 2016 23:26

Re: Zwaard - miniatuur - blauw/zwart lint

Bericht door DeKat »

OK, bedankt!
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Zwaard - miniatuur - blauw/zwart lint

Bericht door VC89 »

Hey,

Ik heb in mijn collectie de drie eretekens en de bijbehorende oorkondes van een zelfde persoon en het is inderdaad zoals Jef zegt: het "Kruis van't Zwaard", "Gulden Kruis van het Zwaard" en "Kruis van Verdienste".

Wat ik kan afleiden van de oorkondes is dat hij "Houder van de Kaart van't Zwaard" was in 1982 (jaar van aansluiting?), één jaar later kreeg hij het "Kruis van't Zwaard" (1983), nog eens zeven jaar later het "Gulden Kruis van het Zwaard" (1990) en nog eens vijf jaar later (1995) het "Kruis van Verdienste".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Vincent
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”