borstzak-kentekens - medaille identificatie aub

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1864
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

borstzak-kentekens - medaille identificatie aub

Bericht door canadian2nd »

Kan iemand deze drie kentekens identificeren aub ?
Van de marsmedaille heb ik ook de "gouden" uitvoering.
mvg

canadian
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: borstzak-kentekens - medaille identificatie aub

Bericht door Paddy »

1é borstzakhanger= [link2]Dienst Huisvesting in de BRD,http://www.bemil.be/LAN-DHB.htm[/link2]
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
bemil.be
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2016 13:17

Re: borstzak-kentekens - medaille identificatie aub

Bericht door bemil.be »

onderste is een Franse borstzakhanger :
43e régiment d'infanterie et de commandement de corps d'armée ( 43e RICCA )
Gebruikersavatar
BPS10
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:19

Re: borstzak-kentekens - medaille identificatie aub

Bericht door BPS10 »

Dag Jan,


Het eerste is geen militair kenteken maar een medaille die uitgedeeld werd voor deelname aan een mars in dit geval de internationale zomermars op de Wahnerheide. De Wahnerheide was een militair oefenveld ten Oosten van Köln. Deze mars werd jaarlijks ingericht door de marsploeg van het 6° Genie Bataljon (Dellbrück). Ieder jaar werd in de medaille het kenteken van een bepaalde eenheid verwerkt. In het voorbeeld is dit het wapenschild van een Aie eenheid meer bepaald het wapenschild van 17 RA (Rijdende Artillerie). Ik heb er ooit aan deelgenomen en toen bestonden er 3 afstanden : 13 km (bronzen medaille), 20 km (zilveren medaille) en 30 km (gouden medaille). Naast de medaille ontving iedere deelnemer tevens een soort oorkonde. Bovendien werden er bekers uitgereikt bijvoorbeeld aan de jongste deelnemer, oudste deelnemer, snelste militiare marsploeg, etc.,.. Om u een idee te schetsen in 1980, tijdens de 9de editie, namen 7 744 militairen en burgers deel aan deze mars. Diverse eenheden hadden destijds een eigen marsploeg zowel in België als in de BSD. Deze marsploegen namen deel aan diverse marsen en het gros had ook jaarlijks een eigen mars die open stond zowel naar militairen als naar burgers. Zo herinner ik mij nog de jaarlijkse mars van de School van de Rijkswacht waar ik ook aan deelgenomen heb. Hopelijk bent u hier iets meer mee?

Groeten.
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1864
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: borstzak-kentekens - medaille identificatie aub

Bericht door canadian2nd »

Bedankt voor de uitleg mannen !
mvg
canadian
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”