Persoonlijk materiaal ABBL, deel 3

De periode waarin de "echte" Belgische militair zich profileerde met casque Adrian en flochemuts (kwartiermuts)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Nelis1908
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jul 2012 16:08

Persoonlijk materiaal ABBL, deel 3

Bericht door Nelis1908 »

Heren,

naar deze stukken heb ik even moeten zoeken. Ik bewaar mijn collectie op een aantal verschillende plaatsen. Ook voor deze voorwerpen heb ik wat research gedaan na de aankoop (meestal op rommelmarkten). Alle getoonde stukken zouden pré-1940 moeten zijn. Twee kaartenmappen (waarvan 1 Franse?), een blik cacaodrank ('nesquick') dat in de koude mobilisatiewinter waarschinlijk erg welkom was, twee typische zaklampjes, ABBL-verbandpakjes, schoensmeer, pastilles... Maar het mooiste stuk is (volgens mij) een doosje aspirines met nog tabletjes erin, gevonden in een weekeindtas die ik kocht op het Vossenplein. Daarbij het verkoopszakje van de apotheker (ergens in Henegouwen). Ook leuk is de reglementaire kraag voor onder de tuniek, volgens mij nogal een zeldzaam stuk. Uit een doos 'rommel' gehaald en gekocht voor één euro op de beurs van Waver...
Commentaar welkom!!

Groeten,

Nelis
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nelis1908
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jul 2012 16:08

Re: Persoonlijk materiaal ABBL, deel 3 (vervolg)

Bericht door Nelis1908 »

Enkele close-ups van de blikken. Voor zover ik heb kunnen nagaan allemaal pré-1940.

Gr,

Nelis
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peter T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:40

Re: Persoonlijk materiaal ABBL, deel 3

Bericht door Peter T »

knappe vondsten !

Peter
Plaats reactie

Terug naar “1915-1940, de “echte” Belgische Piot - le "vrai" Piot belge”