Mantel-, rugzak- en broodzakriempjes 1940

De periode waarin de "echte" Belgische militair zich profileerde met casque Adrian en flochemuts (kwartiermuts)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Nelis1908
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jul 2012 16:08

Mantel-, rugzak- en broodzakriempjes 1940

Bericht door Nelis1908 »

Heren,

ik blijf nog wat bij de 'kleintjes'. Ziehier een artikel dat zeer moeilijk te vinden is, zeker als je een gelijkvormig setje nodig hebt, bijvoorbeeld op een ransel of broodzak...
De meeste riempjes zijn rommelmarktvondsten. Ik vond op het Brusselse Vossenplein ooit een bundeltje lederen riempjes met een handvatje (zie in het midden rechts). Het waren 4 mantelriempjes met hetzelfde immatriculatienummer, per twee door het handvat getrokken. Ik denk dat dit setje is gebruikt om een deken te dragen. In ieder geval heb ik zo een bijna volledige set voor een ransel gevonden. Hoeveel uirustingsstukken kan met vinden met precies hetzelfde immatriculatienummer? Dat gebeurt heel zelden denk ik...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nelis1908
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jul 2012 16:08

Re: Mantel-, rugzak- en broodzakriempjes 1940 (vervolg)

Bericht door Nelis1908 »

Heren,

ziehier nog wat detailfoto's.

Groeten,

Nelis
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nelis1908
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jul 2012 16:08

Re: Mantel-, rugzak- en broodzakriempjes 1940 vervolg)

Bericht door Nelis1908 »

Heren,

iehier een close-upvan de korte groene riempjes (volgens mij duidelijk pré-1940) en het kleine lederen handvat dat de vier lange lederen iempjes met hetzelfde immatriculatienummer sinds de oorlog heeft samengehouden. Bemerk ook een lang groen riempje dat niet gestikt is maar gerivetteerd.

Groeten

Nelis
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “1915-1940, de “echte” Belgische Piot - le "vrai" Piot belge”