Vraag identificatie uniformen (foto's) '14-'18

De periode waarin de "echte" Belgische militair zich profileerde met casque Adrian en flochemuts (kwartiermuts)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
TimDePaepe
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:48

Vraag identificatie uniformen (foto's) '14-'18

Bericht door TimDePaepe »

Beste allen,

Ik ben op zoek naar informatie over (de uniformen van) twee overgrootvaders die in WOI hebben gediend. Vermits ik niets van uniformen ken, hoop ik dat iemand op dit forum mij kan helpen. Twee foto's tonen Guillaume De Paepe (bovenaan), één Leonard Smits (onderaan, rechts). Volgens de familieoverlevering diende Guillaume bij de karabiniers-wielrijders, en Leonard bij de artillerie. Kan iemand me zeggen of deze foto's dat bevestigen? Werden beide tijdens de oorlog genomen (voor zover de uniformen daar iets over zeggen)?

Alvast hartelijk dank,
Timothy
De Paepe 2.jpg
De Paepe.jpg
Smits.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
eaw458
Berichten: 1040
Lid geworden op: 30 mei 2011 08:14
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Vraag identificatie uniformen (foto's) '14-'18

Bericht door eaw458 »

Hallo,

Je familie heeft het bij het rechte eind - de bovenste twee uniformen duiden idd op de Karabiniers-Wielrijders, terwijl op de onderste foto's artilleristen staan.

Walter
De achttiendaagse veldtocht, regiment per regiment: http://18daagseveldtocht.be/
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Vraag identificatie uniformen (foto's) '14-'18

Bericht door Paddy »

Mooie foto's, vooral die met de fiets, maar ik vermoed dat deze foto's genomen zijn voor het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog.
De eerste is in uitgangsuniform en in een studio genomen, de tweede toont te weinig bepakking en op de derde is men te ontspannen.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
TimDePaepe
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:48

Re: Vraag identificatie uniformen (foto's) '14-'18

Bericht door TimDePaepe »

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties!
Timothy
Plaats reactie

Terug naar “1915-1940, de “echte” Belgische Piot - le "vrai" Piot belge”