Britse uniformjassen in Belgische dienst ?

De periode waarin de "echte" Belgische militair zich profileerde met casque Adrian en flochemuts (kwartiermuts)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Blackadder
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 jun 2011 00:05
Locatie: Rumbeke

Britse uniformjassen in Belgische dienst ?

Bericht door Blackadder »

Beste,

Tijdens het bladeren in mijn fotoarchief viel mij toevallig iets op aan volgende foto:

Afbeelding

Als we de soldaat, uiterst links op de foto eens nader bekijken dan kunnen we het volgende vaststellen:

Afbeelding

Een Britse jas, model WO1 M1902, M1922 ?), in gebruik bij het 1e Regiment Grenadiers.
Ik had weet van het gebruik van Amerikaanse uniformen, Amerikaanse uitrusting, Duitse uitrusting en Britse M1908 uitrusting tijdens het interbellum/mei '40 maar het gebruik van Britse uniformen was mij volledig onbekend?
Heeft iemand hier meer informatie over of heeft iemand Überhaupt zoiets eerder gezien ?

Mvg
Jelle
Rumbeke mei 1940
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Britse uniformjassen in Belgische dienst ?

Bericht door Paddy »

Tijdens de Eerste Wereldoorlog werd er een bestelling gedaan in Groot-Brittannië. Deze uniformen waren met rechtstaand kraag, i.p.v. de Britse platte. De overschot zal waarschijnlijk na de oorlog gewoon door gebruikt zijn tot "einde voorraad"
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Plaats reactie

Terug naar “1915-1940, de “echte” Belgische Piot - le "vrai" Piot belge”