De Neef Gustaaf

Informatie over personen, van generaals tot soldaten.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

De Neef Gustaaf

Bericht door Paddy »

Geplaatst: 03 Jan 2011 16:37
wdewitte schreef:Afbeelding

Dit is een foto van mijn grootvader De Neef Gustaaf tijdens de eerste wereldoorlog, deze foto is genomen in Nederland.

Het probleem dat ik heb met deze foto is dat mijn grootvader er in een uniform bijzit waar ik mij vragen over stel.

Het is zo dat hij ingelijfd was bij het 5° Regiment Artillerie en van 10 oktober 1914 tot 11 november 1918 geinterneerd was in Nederland. Zo heb ik nog een foto waar hij voor een barak gekleed als gewone soldaat met een " clairon ". Op die barak staat de vermelding " Elisabeth " maar ik heb geen weet waar dit zou kunnen zijn. Anderzijds weet ik wel dat hij eveneens tijdens zijn verblijf in Nederland bij particulieren verbleven heeft.

Mijn vraag is nu of er een verschil bestaat tussen het uniform op de foto en het uniform dat ze gewoonlijk droegen, meer bepaald op de foto is dit een uniform dat hij misschien zou geleend hebben voor de gelegenheid, en wat de kleur is van de bies die door de kraag loopt op de foto.

Wat ik heel zeker weet, dat er iemand die foto voor hem betaald heeft, fotograaf Laddé was niet te betalen voor mijn grootvader.

Met dank en vriendelijke groeten,

Willy De Witte.
wdewitte schreef:Mijn verontschuldigingen, ik was bij mijn vorig bericht vergeten de foto van het kamp Elisabeth bij te voegen.

De Neef Gustaaf bevind zich uiterst rechts op de foto.


Afbeelding

Vriendelijke groeten

Willy De Witte
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Plaats reactie

Terug naar “Het Appèl”