faceboek group oudgedienden van de medische dienst

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Ronny Peeters
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2014 16:33

faceboek group oudgedienden van de medische dienst

Bericht door Ronny Peeters »

Graag stel ik jullie in kennis dat ik sinds kort op facebook een group heb opgestart waar oudgedienden van de Medische dienst welkom zijn. Zowel milliciens als beroepsmilitairen mogen zich aanmelden. Jullie zijn van hartewelkom.
micheltelefon
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2018 19:57

Re: faceboek group oudgedienden van de medische dienst

Bericht door micheltelefon »

Soldaat milicien Van den Brande, stamnr.: 48 554 , lichting sept 1973- 1974 gelegen in Duitsland Grefrath 9-wing en 56e. smaldeel

Heb in de infirmerie-kazerne en Medisch huis-in Kempen dienst gedaan. Heb wekelijks 2 keer begeleiding van patiënten naar het hospitaal 7-HESM- Keulen vervoert.
Ook de Amerikaanse eenheid was aanwezig in de kazerne en ben nog steeds bevriend ,na 45 jaar met enkelen van hen.
Was brancardier - verpleger en heb het brevet B6 aldaar bekomen .

+Punten : Duitse taal bijgeleerd en 6 maanden gewerkt in een restaurant in Grefrath. Franse taal, bijscholing gegeven aan Vlaamse soldaten

Mensenkennis, wederzijds respect en begrip kunnen waarderen ,en groot diversiteit aan kultuur .

Zwemlessen gegeven aan de soldaten en militairen en meegedaan aan de zwemlessen voor redder (DLRG) te vroeg afgezwaaid om

diploma te behalen .

Prachtige ervaring gehad in de verpleging en had toffe oversten .Was ook tolk …. we hadden Nederlands als Franstalige dokters in ons eenheid welk de taak voor hen vergemakkelijkten bij een medisch bezoek .

Hoewel ik daarvoor aan de staat werkten ,moest ik toch weer op kamp gaan (2 jaar later ) waarschijnlijk te veel straf gehad (ballen = ong. 92 dagen waarvan een 40 tal dagen politiekamer ) De eenheids commandant was ervan op de hoogte en regelde het steeds dat ik van dienst was om de straffen te overbruggen .Heb één keer het patattekot bezocht en dat was om de patattenmachien te herstellen en was dan werden ook mijn 14 dagen ballen kwijt gescholden.
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1862
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: faceboek group oudgedienden van de medische dienst

Bericht door canadian2nd »

Heeeeeeel veel respect voor jou Michel ...
Dit doet me denken aan Doc Roe uit "Band of Brothers "... de man op wie ze altijd konden rekenen ...
Ik heb ook de gave gekregen van polyglot te zijn en andere mensen steeds te willen helpen...
De taal spreken van de "onbekende" - de gewoonten aanleren van de "onbeminden". Je talenten overdragen en aanleren bij de "onkundigen". Gewoonweg je medemens graag zien ...
Zalig als je dit kan ....

met vele groeten

Jan (Stamnummer Gd 45.15869.34 - Toegetreden tot de Rijkswacht Sept 1975 - 60 jaar oud en ex-Keuronderofficier bij de Rijkswacht (1OWM) - dit betekende ook : eerst je manschappen en dan jezelf ....)
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: faceboek group oudgedienden van de medische dienst

Bericht door Exjager »

micheltelefon schreef: 08 aug 2018 20:42 Soldaat milicien Van den Brande, stamnr.: 48 554 , lichting sept 1973- 1974 gelegen in Duitsland Grefrath 9-wing en 56e. smaldeel

Heb in de infirmerie-kazerne en Medisch huis-in Kempen dienst gedaan. Heb wekelijks 2 keer begeleiding van patiënten naar het hospitaal 7-HESM- Keulen vervoert.
Ook de Amerikaanse eenheid was aanwezig in de kazerne en ben nog steeds bevriend ,na 45 jaar met enkelen van hen.
Was brancardier - verpleger en heb het brevet B6 aldaar bekomen .

+Punten : Duitse taal bijgeleerd en 6 maanden gewerkt in een restaurant in Grefrath. Franse taal, bijscholing gegeven aan Vlaamse soldaten

Mensenkennis, wederzijds respect en begrip kunnen waarderen ,en groot diversiteit aan kultuur .

Zwemlessen gegeven aan de soldaten en militairen en meegedaan aan de zwemlessen voor redder (DLRG) te vroeg afgezwaaid om

diploma te behalen .

Prachtige ervaring gehad in de verpleging en had toffe oversten .Was ook tolk …. we hadden Nederlands als Franstalige dokters in ons eenheid welk de taak voor hen vergemakkelijkten bij een medisch bezoek .

Hoewel ik daarvoor aan de staat werkten ,moest ik toch weer op kamp gaan (2 jaar later ) waarschijnlijk te veel straf gehad (ballen = ong. 92 dagen waarvan een 40 tal dagen politiekamer ) De eenheids commandant was ervan op de hoogte en regelde het steeds dat ik van dienst was om de straffen te overbruggen .Heb één keer het patattekot bezocht en dat was om de patattenmachien te herstellen en was dan werden ook mijn 14 dagen ballen kwijt gescholden.
Wat betekende de afkorting "HESM" ook alweer?
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: faceboek group oudgedienden van de medische dienst

Bericht door Exjager »

De betekenis is :

Hospitaal Evacuatie Semi Mobiel.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Plaats reactie

Terug naar “De Medische Dienst”