Vraag over ontmijners

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
mava105
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Vraag over ontmijners

Bericht door mava105 »

Ik stel deze vraag hier in naam van een kennis die niet met een PC kan werken (ja, die bestaan blijkbaar nog wel)
Een aantal jaren geleden zou er een ontploffing geweest zijn bij een ontmijningsopdracht in de buurt van Frankfurt (Duitsland)
Hierbij zouden 2 Belgische ontmijners om het leven zijn gekomen, en een aantal gewond.
Wie kan hierover meer vertellen, of waar zou ik meer info hierover kunnen vinden.
Bedank voor info hierover.
belgsken
Berichten: 125
Lid geworden op: 26 nov 2011 21:05

Re: Vraag over ontmijners

Bericht door belgsken »

Hoi Mava,

het verhaal klopt gelukkig niet ...

waarschijnlijk bedoeld die kennis van U, het tragisch ongeval van Göttingen waarbij 3 Duitse ontmijners om het leven kwamen en
enkele zwaargewonden vielen.

Het betrof toen een geallieerde vliegtuigbom die tijdens graafwerken was gevonden en die tijdens de voorbereidingswerken voor de neutralisatie jammerlijk tot ontploffing is gekomen...

Als ik het me goed herinner moet dit in de zomer van 2010 of 2011 geweest zijn...

Vorig jaar gebeurde ook nog een dodelijk bomongeval op een bouwwerf in Duitsland... toen kwam de kraanoperator om het leven.

Mvg Belgsken
mava105
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Vraag over ontmijners

Bericht door mava105 »

Bedankt. Zal het die info doorgeven.
Dacht ook al dat het verhaal niet helemaal kon kloppen, want had niets in de media vernomen over Belgische ontmijners die waren omgekomen.
Plaats reactie

Terug naar “De Landmacht”