Beste allemaal, wie kan me zeggen wat de functie is van de trekknoppen>
Geplaatst links onder het dashboard. (foto)
En de rode drukknop met lampje op het dashboard. (foto)
Ik denk dat het is om het voorgloeien van de motoR in te schakelen.
MAN 11.136
Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 15 jun 2012 15:29
Re: MAN 11.136
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 15 jun 2012 15:29
Re: MAN 11.136
Op internet lees ik dat de motor van de 11.136 een Saviem motor is.
Het zou gaan om een multi-fuel of vielstoffmotor . Wat wil zeggen dat er niet alleen diesel in kon maar ook andere brandstoffen.
Maar is dat ook zo.
Laatst sprak ik iemand die vertelde dat dat alleen bij de MAN 630 het geval was.
Wie weet meer?
Het zou gaan om een multi-fuel of vielstoffmotor . Wat wil zeggen dat er niet alleen diesel in kon maar ook andere brandstoffen.
Maar is dat ook zo.
Laatst sprak ik iemand die vertelde dat dat alleen bij de MAN 630 het geval was.
Wie weet meer?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 jun 2011 13:16
Re: MAN 11.136
Of de Saviem-motor ook een multi-fuel is, weet ik zo niet.
Zeker is wel dat er verschillende motoren gemonteerd waren in de MAN 11.136.
Sommigen zijn multi-fuels , andere niet. Het hangt af van de motor die er in gemonteerd is.
Bij de MAN 630 is het wel zo dat dit standaard allemaal multi-fuel motoren zijn, gezien deze draaien op het M-procede van MAN.
Als ik nog verdere info over de SAVIEM-motoren vind, zal ik die ook nog posten.
Zeker is wel dat er verschillende motoren gemonteerd waren in de MAN 11.136.
Sommigen zijn multi-fuels , andere niet. Het hangt af van de motor die er in gemonteerd is.
Bij de MAN 630 is het wel zo dat dit standaard allemaal multi-fuel motoren zijn, gezien deze draaien op het M-procede van MAN.
Als ik nog verdere info over de SAVIEM-motoren vind, zal ik die ook nog posten.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 jun 2011 13:16
Re: MAN 11.136
Ik heb nog wat speurwerk op het wereldwijde web verricht.
In de MAN 11.136 zou een motor type 797 zijn gebruikt.
Blijkbaar is de SAVIEM-motor gebouwd door Latil in Frankrijk voor SAVIEM, en onder licentie van MAN, gebruik makend van het M-procédé.
Dus zou het inderdaad een multi-fuel zijn.
Motoren werden op grote schaal gebruikt in allerlei middenklasse vrachtwagens in de jaren '70, vooral dan bij SAVIEM - RENAULT en MAN.
Er zijn op het www wel wat links te vinden als je het type motor ingeeft, alleen moet je de franse (bij voorkeur technische) taal wel machtig zijn om er iets van te snappen.
Maar er is heel wat info beschikbaar
Als je het liever in het engels leest, kan ik je volgende pdf aanraden : FICHE TECHNIQUE, CAMION 4x4 SAVIEM SM8 TRM 4000
Daar staan naast de gegevens van de Renaultvrachtwagen ook enkele pagina's over de motor in.
Of heb je toch een ander type motor in je 11.136?
In de MAN 11.136 zou een motor type 797 zijn gebruikt.
Blijkbaar is de SAVIEM-motor gebouwd door Latil in Frankrijk voor SAVIEM, en onder licentie van MAN, gebruik makend van het M-procédé.
Dus zou het inderdaad een multi-fuel zijn.
Motoren werden op grote schaal gebruikt in allerlei middenklasse vrachtwagens in de jaren '70, vooral dan bij SAVIEM - RENAULT en MAN.
Er zijn op het www wel wat links te vinden als je het type motor ingeeft, alleen moet je de franse (bij voorkeur technische) taal wel machtig zijn om er iets van te snappen.
Maar er is heel wat info beschikbaar
Als je het liever in het engels leest, kan ik je volgende pdf aanraden : FICHE TECHNIQUE, CAMION 4x4 SAVIEM SM8 TRM 4000
Daar staan naast de gegevens van de Renaultvrachtwagen ook enkele pagina's over de motor in.
Of heb je toch een ander type motor in je 11.136?
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 15 jun 2012 15:29
Re: MAN 11.136
Dank voor de uitgebreide reactie.
Groet, Francois
Groet, Francois