En nogmaals de Minerva-Jeep

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

En nogmaals de Minerva-Jeep

Bericht door Paddy »

Geplaatst: 16 Mei 2011 17:13

Vraag : waarom hadden sommige jeeps Minerva het reservewiel op de motorkap ?
Bij het merendeel was het reservewiel achteraan gemonteerd.
Deze vraag werd gesteld door een gewezen KRO van het 5 Linie. Hij heeft zelf een burgerversie en is in een club van oldtimer jeeps.
Wie heeft een verklaring voor het monteren van het reservewiel op de motorkap?

Foto genomen tijdens de oefening Blue Fox 1977

Afbeelding
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: En nogmaals de Minerva-Jeep

Bericht door Paddy »

VAN OTTEN JEF schreef:Ik denk dat het bij de minerva's ging die als radiowagen werden uitgerust.
kwestie om het instappen achteraan te vergemakelijken en gewichts verdeling. Destijts stond de radio AN/GRC 9 GY aan de rechterzijde in de achterbak. De kant waar ook normaal het reservewiel hing.

Jef
one_O_five schreef:Inderdaad de radio jeeps, wel niet zo direct het in en uitstappen maar vooral voor het in en uitbouwen van de radio hing dat wiel in de weg.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
minerva erik
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2013 18:47

Re: En nogmaals de Minerva-Jeep

Bericht door minerva erik »

Hallo,
Er bestaan land-rovers die dezelfde carrosserie hebben als een minerva.
De 2 verschillen bij deze zijn:
Land-rover: -Reserve wiel op de motorkap. Dit kan wel makkelijk veranderd worden omdat de motorkap er uitgeschoven kan worden.
-Aan de binnenkant van de deurstijl is de "bulkhead" (scheidingswand tussen motor- en passagiersruimte) afgerond en dit in tegenstelling
tot de minerva waar dit hoekig is.

In die tijd werd er blijkbaar niet te nauwkeurig omgesprongen met het registreren.
Plaats reactie

Terug naar “De Landmacht”