MAN opleiding

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Erman
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2012 21:49

MAN opleiding

Bericht door Erman »

Hallo,
Op 1-10-73 ben ik binnen gegaan in de kazerne van Heverlee voor een opleiding tot MAN chauffeur.De eerste maand kreeg je je opleiding tot 3,5 t en de tweede maand was het opleiding MAN.Die opleiding MAN gebeurde op de baan in de buurten van Bevekom.Je moest toen wachten in de zaal van een café tot het jou toer was om te rijden.De café stond ergens tussen de velden denk ik.
Weet er iemand of dat café nog bestaat?Weet iemand de exacte locatie of de naam van dat café?
Alle informatie is meer dan welkom.
PS: Na mijn opleiding ben ik op 2-1-74 voor 10 maanden naar Ossendorf vertrokken bij het 10°TPT.

Groeten en reeds bedankt,
Herman
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: MAN opleiding

Bericht door Paddy »

Niemand die hier meer van weet?
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: MAN opleiding

Bericht door Yente »

Eventueel kan je met google earth kijken op dat gebouw er nog staat? Als het er nog staat kan er een kans zijn dat het café ook nog bestaat.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Marc Lier
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2013 15:12

Re: MAN opleiding

Bericht door Marc Lier »

MAN opleiding gehad in Heverlee vanaf oktober '78 tot 1 december '78 dan mutatie naar Ossendorf. Nog andere opleiding gehad bij Café Jeanneke en Henri Funk ;-)
Laatst gewijzigd door Marc Lier op 18 apr 2014 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc Lier
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2013 15:12

Re: MAN opleiding

Bericht door Marc Lier »

Erman schreef:Hallo,
Op 1-10-73 ben ik binnen gegaan in de kazerne van Heverlee voor een opleiding tot MAN chauffeur.De eerste maand kreeg je je opleiding tot 3,5 t en de tweede maand was het opleiding MAN.Die opleiding MAN gebeurde op de baan in de buurten van Bevekom.Je moest toen wachten in de zaal van een café tot het jou toer was om te rijden.De café stond ergens tussen de velden denk ik.
Weet er iemand of dat café nog bestaat?Weet iemand de exacte locatie of de naam van dat café?
Alle informatie is meer dan welkom.
PS: Na mijn opleiding ben ik op 2-1-74 voor 10 maanden naar Ossendorf vertrokken bij het 10°TPT.

Groeten en reeds bedankt,
Herman

Ben ook in Ossendorf geweest als chauffeur MAN Polybrand mijn voertuig nr 62067 Kapitein was Czeremanski toen in '78 en Lt Van Royen dat was onze "baas" :-)
Plaats reactie

Terug naar “De Landmacht”