heldendaad tijdens WO I - Maria Silvia RAMAN

Het dagelijkse leven in België tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

heldendaad tijdens WO I - Maria Silvia RAMAN

Bericht door Paddy »

Uit mijn mail-box:
Patrick,

Wegens het feit dat binnen afzienbare tijd, waarschijnlijk maand september 2012, de kapel in BRUINBEKE (wijk van Schellebelle) officieel zal worden heropend na een langdurige grondige renovatie, willen wij een tentoonstelling houden.
Die tentoonstelling is een initiatief van het wijkcomité dat een jaar geleden werd opgericht en toch al enkele mooie prestaties heeft geleverd om de lang verdwenen buurtwerking nieuw leven in te blazen.
Die tentoonstelling zou enkele mensen en gebeurtenissen die in deze wijk leefden, eens mooi in de verf zetten. Geen gebrek aan onderwerpen want deze wijk is tamelijk groot, ligt geïsoleerd, en lijk wel een dorp op zich.

Mijn vraag gaat over een inwoonster die overleed in 1960 en die tijdens WO I een heldendaad verrichte. Voor die heldendaad ontving zij o.a. stemrecht, wat in die tijd enkel aan vrouwen werd verleend die een bijzondere verdienste hadden verricht.
Kan jij ergens in uw documentatie de feiten en de daden die deze vrouw heeft gesteld terugvinden?

De gegevens van de ‘heldin’:
- Maria Silvia RAMAN
- Geboren te Schellebelle op 6 juni 1878
- Overleden in 1960

Alvast mijn dank bij voorbaat.
Groeten, Hubert
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Plaats reactie

Terug naar “België bezet - 1914-1918 - la Belgique occupée”