Philip Alphonse De Wachter soldaat 7e linie

De geschiedenis van het Belgische leger in de periode 1914-1918.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Philip Alphonse De Wachter soldaat 7e linie

Bericht door Paddy »

Geplaatst: 04 Jun 2010 18:10
philemon schreef:Mijn grootvader ,Philip Alphonse De Wachter, was soldaat tijdens wo 1
Ik heb hem nooit gekend en behalve wat losse verhalen van mijn moeder weet ik van zijn oorlogsgeschiedenis ook niets .
Behalve wat tegenstrijdigheden .
Hij was geboren in 1882 dus klas 1902.
Op zijn graf staat : 7e linie regiment
Ik dacht dat de klas 1902 vestinginfanterie was :?
Verder heb ik slechts 1 foto van hem maar ik ben niet zeker dat die aan het front genomen is . ( als ik leer hoe ik foto's op het forum moet plaatsen zal ik dat zeker doen.) :oops:
Ook was hij oorlogsinvalide ( stuk van vinger kwijt, reden : tussen 2 decauville wagonnetjes gezeten)
Volgens moeder was zijn taak: munitiebevoorrading aan het front. :?
Nog een verhaal :
Hij was in het hospitaal van ,moeder zegt Brussel,(lijkt mij onwaarschijnlijk) tijdens een luchtbombardement .Dit overleefde hij door de "nonnen", die blijkbaar wisten van het komende, te volgen naar de schuilkelders. Hij had ze dat horen zeggen "in't frans" .Op de binnenplaats wilden ze (de nonnen) hem terug naar de kamer sturen, doch hij antwoordde "Ik ga waar jullie gaan" Toen ze later uit de schuilkelder kwamen bleek de hele vleugel waar hij lag verwoest te zijn ( dixit : moeder)

Ik heb al 5 verschillende mailadressen gekregen van het klm maar steeds
0 op het request gekregen.
Van het 7e linie heb ik de geschiedenis tijdens wo1 grotendeels wel kunnen achterhalen . Vooral mijn laatste aanwinst (Aan de 2000 dooden , kompleet met plannetjes) heeft mij veel plezier gedaan
Dus als iemand mij verder kan helpen om de oorlogsgeschiedenis van mijn grootvader te ontdekken zou ik dat geweldig op prijs stellen.
Ook alle bijkomende informatie over het 7e linie is welkom , hiervan weet ik al heelwat, dus vragen hierover zal ik met plezier beantwoorden ( voor zover mijn kennis rijkt).
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Philip Alphonse De Wachter soldaat 7e linie

Bericht door Paddy »

Vestingjager schreef:Het 7e Vesting Regiment was een onderdeel van de Versterkte Stelling Antwerpen in 1914 (VSA).
philemon schreef:Hier mijn eerste poging om een foto te plaatsen . Het is niet echt zuiver en ik moet dus nog veel leren. In ieder geval de linkse is philip alphonse De Wachter , De rechtse zijn beste vriend die, letterlijk, naast hem door een kogel in het hoofd gesneuveld is in de loopgraven aan het ijzerfront. Zijn naam is mij onbekend.

Afbeelding
philemon schreef:Zou het kunnen dat het 7e vestingregiment na de terugtrekking achter de ijzer bij het 7e linie is gevoegd ?. Op zijn graf staat namelijk : 7e linie
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Vestingartilleur
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 aug 2017 13:03

Re: Philip Alphonse De Wachter soldaat 7e linie

Bericht door Vestingartilleur »

Hallo!

Een groot deel van het 7e linie de Forteresse is samen met het 11e gevangengenomen op Fort I ( Wijnegem).
En dan naar Parchim (D) gebracht. vele zullen waarschijnlijk ook de Nederlandse grens zijn overgestoken.

m.v.g,

Jorn
Plaats reactie

Terug naar “De Eerste Wereldoorlog - la Première Guerre Mondiale”