22ste linieregiment
Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940
22ste linieregiment
Dag mede forumleden,
Ik zoek zoveel mogelijk informatie over het verblijf van het 22ste linieregiment in augustus 1914 in en rondom Neerlinter, Tienen, Houtem en de Gete.
Alles is welkom (scans van postkaarten, foto's, kaarten,..)
Hebt u informatie mag u altijd hieronder antwoorden via pb of mail ( kaylen.zwartebroeckx@telenet.be)
Alvast bedankt
Ik zoek zoveel mogelijk informatie over het verblijf van het 22ste linieregiment in augustus 1914 in en rondom Neerlinter, Tienen, Houtem en de Gete.
Alles is welkom (scans van postkaarten, foto's, kaarten,..)
Hebt u informatie mag u altijd hieronder antwoorden via pb of mail ( kaylen.zwartebroeckx@telenet.be)
Alvast bedankt
Mijn naam is mijn eer, maar mijn eer is mij dierbaarder dan mijn naam
Re: 22ste linieregiment
@ Felix.Z ,
Dit hier al gezien ?
http://www.ablhistoryforum.be/viewtopic ... ent#p40492
Mvg. Pierre.
Dit hier al gezien ?
http://www.ablhistoryforum.be/viewtopic ... ent#p40492
Mvg. Pierre.
Bedankt pierre had ik nog niet gezien, heb enkel het dagboek van Raoul Snoeck hier liggen.
Als mensen nog extra informatie hebben (echt alles is welkom) dan hoor ik het graag.
Grtjs Kaylen
Als mensen nog extra informatie hebben (echt alles is welkom) dan hoor ik het graag.
Grtjs Kaylen
Hallo,
Je kan best even contact opnemen met forumlid Emmanuel. Emmanuel heeft zich jaren verdiept in de historiek van het regiment.
Groeten,
Bram
Je kan best even contact opnemen met forumlid Emmanuel. Emmanuel heeft zich jaren verdiept in de historiek van het regiment.
Groeten,
Bram
Bedankt Bram zal ik meteen doen
Grtjs Kaylen
Grtjs Kaylen
-
-
Dit boek van Ruben Donvil is een aanrader :
"De grote oorlog op kleine schaal - De gevechten aan de Gete-linie in Oost-Brabant 1914"
grts
"De grote oorlog op kleine schaal - De gevechten aan de Gete-linie in Oost-Brabant 1914"
grts
Wikipedia kan me niet echt iets vertellen dat ik nog niet wist..
Heb het boek hier liggen, heb er inderdaad al veel nuttige informatie uit kunnen halen!
Heb het boek hier liggen, heb er inderdaad al veel nuttige informatie uit kunnen halen!