4e Compagnie REME Werl

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jager te Paard
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2014 22:29

4e Compagnie REME Werl

Bericht door Jager te Paard »

Hallo allen,

Mijn grootvader heeft zijn legerdienst gedaan van 1950 - 1952 bij de 4e Cie REME te Werl (Unionwerke fabriek). Deze Cie werd later omgevormd tot de 4e Cie Ordonnance (1960) en later de 4e Cie Materieel (1971).
Mijn vraag is van welke (grote) eenheid deze Cie (4 REME) afhing? Was dat rechtstreeks van het 1 Legerkorps of een van de Divisies of Brigades? Beschikt er iemand over de structuur van het Belgisch Leger van die periode? Op internet is er niet zo heel veel van te vinden.

Ik had zijn fotoalbums en documenten allemaal gekregen, maar die zijn tijdens de verhuis ergens "verdwenen". Hopelijk komen ze snel uit. Ik kan het hem helaas niet meer vragen, want hij is vorig jaar overleden.

Ik stel me de vraag, omdat ik graag had geweten welk kenteken hij op zijn arm droeg. Ik heb nog 1 foto, maar daar is het niet goed op te zien welke leeuw er op staat (1e Korps of 1e Divisie)

Alvast bedankt
Ik verzamel o.a. Belgisch Leger 1940, Belgen in Engeland '42 - '44, Fuselier bataljons en Ierland Brigades ('44 - '45)
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: 4e Compagnie REME Werl

Bericht door Exjager »

Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”