A/V en VOX archief

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Peter DL
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2017 18:49

A/V en VOX archief

Bericht door Peter DL »

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier, gefeliciteerd met jullie rijk gevulde forum. Zelf doe ik onderzoek en publiceer over militair optiek, en zo ben ik ook hier beland. Momenteel werk ik aan een tweede volume gewijd aan de Duitse Flakkijker, wellicht menigeen bekend want deze heeft later met NATO-stock nummer ook in het Belgisch leger gediend.

Onlangs kwam ik twee publicaties uit de jaren 80 tegen, één boekje heet "Audiovisueel", lijkt me een VOX-achtigepublicatie, en het andere boekje is van VOX zelf, uit 1983. Beide boekjes tonen de verrekijker in kwestie in dienst in het Belgisch leger, zijn zeer interessant voor m'n schrijfwerk, maar helaas is de kwaliteit te slecht om er rechtstreeks van te herpubliceren. Tevens is er het copyright aspect..

Mijn vraag; kent iemand hier het AV-boekje en waar kan ik de VOX-archieven consulteren? Alle hulp is welkom!

Peter,
Kapellen.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: A/V en VOX archief

Bericht door one_O_five »

De kijker ken ik goed genoeg, we gebruikten die op de schietstanden in Bergen-Hohne, betreft archieven vrees ik wel het ergste.
In verband met onze tentoonstelling 50 jaar Leopard (Gunfire Brasschaat) zijn we op zoek gegaan naar archiefmateriaal van Televox via een collega die daar nog in actieve dienst is.
Het archief is in Peutie gedeeltelijk gedigitaliseerd maar dit is stopgezet bij gebrek aan tijd en personeel, lees budget, wat niet gedigitaliseerd was is later grotendeels weggeworpen.
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: A/V en VOX archief

Bericht door mava105 »

Was men niet verplicht telkenmale minstens 1 ex over te maken aan de Koninklijke Bibliotheek een Brussel? Indien ja, kunnen die daar ook geraadpleegd worden. Heb dat vorig jaar nog gedaan voor oude kranten uit 1960.
Peter DL
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2017 18:49

Re: A/V en VOX archief

Bericht door Peter DL »

Hartelijk dank mijne heren! Ik denk dat ik vrijdag maar eens naar de Koninklijke Bibliotheek fiets. Kennen jullie het boekje "Audiovisueel" toevallig? Voorloper van VOX naar ik vermoed?

Beste groet,

Peter.
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”