Hulp nodig !! Vragenlijst over WO II kennissen, herinnering en familieverhalen.

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
VdhElie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2016 13:48

Hulp nodig !! Vragenlijst over WO II kennissen, herinnering en familieverhalen.

Bericht door VdhElie »

Dag iedereen,

Ik ben een Ph.D student en met een masterstudent zijn we op zoek naar deelnemers voor een enquête betreffend de Tweede Wereldoorlog kennissen, herinneringen en familieverhalen.

We is heel moeilijk voor ons om deelnemers te vinden, omdat de vragenlijst tamelijk lang is (40 tot 60 minuten).
Er blijft weinig tijd over om een maximum deelnemers te vinden (tot 20 juli).

Hier, de link van de vragenlijst : https://tools.uclouvain.be/limesurvey20 ... 47/lang-nl

Alvast Bedankt !!!

Ps : We really need your help !
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: Hulp nodig !! Vragenlijst over WO II kennissen, herinnering en familieverhalen.

Bericht door Walesha »

Hoi, heb ik al gedaan via mijn forum. :D

Komaan mannen, vul massaal die lijst in, sommige vragen zijn niet echt gemakkelijk maar het loont de moeite... bij sommige moet je wel een keer goed nadenken en je bent even bezig maar je moet gewoon je eigen mening neerpennen aan de hand wat je er zelf over weet en wat je er zelf over denkt.

Doen dus, help dit meisje met haar thesis! :D
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Hulp nodig !! Vragenlijst over WO II kennissen, herinnering en familieverhalen.

Bericht door canadian2nd »

Ook al ingevuld. Duurt echt niet lang.
Mvg
Canadian
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Hulp nodig !! Vragenlijst over WO II kennissen, herinnering en familieverhalen.

Bericht door one_O_five »

Ik ben er aan begonnen en kom tot de vaststelling dat ik geen eerlijk antwoord kan geven, waarschijnlijk te lang in het Duitstalige gedeelte van Wallonië gewoond en ik ken dus de Walen en de Duitstaligen beter dan de gemiddelde Vlaming.
Als ik in deel een dus beweer dat ik me verbonden voel met België ben ik verplicht in de tweede reeks vragen de Vlamingen, Walen en Brusselaars tegen elkaar uit te spelen, en vermits België op het ogenblik nog niet gesplitst is ...

Het eerste deel van deze vragenlijst heeft helemaal niets met WO II te maken en is volgens mijn bescheiden mening eerder een vragenlijst betreffende de hedendaagse Belgische politiek.

Deel twee, geen enkele vraag over WO II.

Deel drie, een algemene vraag betreft de inval in België.

Deel vier, eerste eigenlijke vragen betreffende de inval in België, en hier stop ik er mee, sorry voor de studente maar dit levert gewoon een van de statistieken die al lang bestaan op.
Gebruikersavatar
BPS10
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:19

Re: Hulp nodig !! Vragenlijst over WO II kennissen, herinnering en familieverhalen.

Bericht door BPS10 »

Ha ha ha vul ik alles in en lap : Internal Server Error. CDbConnection failed to open the DB connection. An internal error occurred while the Web server was processing your request. Please contact the webmaster to report this problem. Thank you. Ik ga er niet opnieuw aan beginnen en bovendien heb ik toch een aantal bezwaren binnen deze enquête. Ik snap wel waar de juffrouw vermoedelijk naar toe wil maar niemand hoeft bijvoorbeeld te weten op welke politieke partij ik bij een volgende verkiezing zou gaan stemmen?? Persoonlijk zie ik niet in wat dat nog met W.O. II te maken heeft en daar heeft niemand zaken mee? Dit is slechts één voorbeeld er zijn er nog.
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: Hulp nodig !! Vragenlijst over WO II kennissen, herinnering en familieverhalen.

Bericht door Walesha »

Tja, zo'n error is natuurlijk heel vervelend, heb ik ook al vaak voorgehad... maar welke bezwaren heb je dan zoal?
Ik denk wel dat alle opmerkingen en kritiek ter zake interessant kunnen zijn voor dit meisje, zo kan ze mss de vragenlijst bijschaven en/of aanpassen? :roll:
BPS10 schreef:Ik snap wel waar de juffrouw vermoedelijk naar toe wil maar niemand hoeft bijvoorbeeld te weten op welke politieke partij ik bij een volgende verkiezing zou gaan stemmen?? Persoonlijk zie ik niet in wat dat nog met W.O. II te maken heeft en daar heeft niemand zaken mee? Dit is slechts één voorbeeld er zijn er nog.
Ja idd heeft niemand daar zaken mee maar de vragenlijst is wel 100% anoniem... anderzijds heeft het idd niet rechtstreeks met WO2 te maken maar wel onrechtstreeks. Hoe je het ook draait of keert: oorlog is en blijft altijd een politieke kwestie en het kiesgedrag van de burger speelt daar een rol in. Zo waren bvb de Belgen die zich bij de SS aansloten bijna allemaal nationalisten of volgde tot op bepaalde hoogte dat gedachtengoed. De kiezers bepalen welke partij de regering zal vormen en op een regering kan je een bepaalde risicofactor plakken... niet zozeer in België maar kijk eens naar andere landen: met welke regeringssamenstelling maak je de meeste kans om in een oorlog verwikkeld te raken? Sommige politieke partijen vormen daarvoor een risico wanneer ze de absolute macht zouden hebben. En dus speelt het kiesgedrag van de burger dus wel degelijk mee!
Gebruikersavatar
BPS10
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:19

Re: Hulp nodig !! Vragenlijst over WO II kennissen, herinnering en familieverhalen.

Bericht door BPS10 »

Beste Walesha,

Bedankt voor uw reactie. Het was zeker niet mijn bedoeling om juffrouw Casel af te breken. Ik snap dat deze enquête voor haar van primordiaal belang is om een taak of eindwerk binnen het kader van haar studies tot een goed einde te brengen. In die optiek wens ik haar dan ook heel veel succes toe alsook in haar verdere studie(s) en loopbaan. Het is tevens met de hoop om haar te helpen dat ik deelgenomen heb aan deze enquête. Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n enquête mens ook al weet ik dat enquêtes in principe 100% anoniem zijn. Ik toets bijvoorbeeld liever mijn kennis over een thema aan de hand van een test. Aan de hand van de uitslag weet ik dan waar ik sta en waar ik eventueel nog moet aan werken. Uiteraard in dit geval wisten we wel degelijk dat het om een enquête ging waaraan ik vrijwillig deelnam. Dit effe ter info. Ik heb W.O. II zelf niet meegemaakt maar mijn grootouders hebben W.O. I en II en mijn ouders hebben W.O. II meegemaakt. Mijn grootouders zijn al wat jaartjes geleden overleden. Mijn ouders halen hun verhalen nog geregeld naar boven bijvoorbeeld naar aanleiding van een herdenking, iets dat ze op TV zien, etc.,.. Ik ben wel in België geboren maar ik woonde een drietal maanden later al in Duitsland waar ik een deel van mijn jeugd heb doorgebracht. Later was ik er ook als beroepsmilitair gekazerneerd. Ik snap best dat ze naar haar taak / eindwerk toe verbanden en verhoudingen moet gaan leggen tussen volkeren, politiek, etc.,.. Ik snap en heb ook begrip voor uw toelichting betreffende het verband tussen politiek, kiesgedrag en de gevolgen daarvan op bepaalde gebeurtenissen. Last but not least was het zeker niet mijn bedoeling om juffrouw Casel, persoonlijk of naar haar werk toe, te bekritiseren. Misschien dat ik voor het invullen van deze enquête een ander gedacht had over de trendsetting van de vragen? Ik vond gewoon dat het politieke op sommige momenten domineerde. Uiteraard ken ik de ware toedracht niet van haar taak of eindwerk want dat zou misschien een andere blik werpen op haar enquête.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Hulp nodig !! Vragenlijst over WO II kennissen, herinnering en familieverhalen.

Bericht door one_O_five »

Persoonlijk heb ik niets tegen studenten maar naar mijn bescheiden mening is dit een reeds lang bestaande statistiek, ergens diep in mijn herinnering heb ik al iets dergelijks gezien op het internet.

Ieder lid van het forum hier moet zelf maar uitmaken wat hij van deze enquête denkt, en of hij ze verder zal invullen.
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”