Salents Armée London

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
renemia
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2012 03:23

Salents Armée London

Bericht door renemia »

In het militair dossier van een oudstrijder uit mijn dorp ben ik het volgende tegengekomen: 'de 5de maart 1915 in convalescentie in Salent Armée London, Middersexstreet'.
Weet iemand wat dit precies wil zeggen? En wat wordt bedoeld met 'Salents Armée'? De oudstrijder werd gekwetst aan de IJzer in oktober 1914.

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik enige reactie zal krijgen. Alvast bedankt!

René uit Winkelomheide (Geel)
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Salents Armée London

Bericht door Bram1940 »

Beste,

In convalescence betekent op herstelperiode. Het gaat om militairen die het ziekenhuis verlaten hebben maar nog niet voldoende hersteld zijn om hun eenheid terug te vervoegen. Vaak ging dat gepaard met een extra opleiding.

Groeten,
Bram.
renemia
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2012 03:23

Re: Salents Armée London

Bericht door renemia »

OK beste Bram,

weet U misschien ook of 'Salents Armée' een soort van herstellingsoord was en zou dit dan kunnen geweest zijn in de 'Middersexstreet' in Londen?

Tot nu toe heb ik nergens iets kunnen vinden van 'Salents Armée'. Ik meen me te herinneren dat de zieke en gewonde Belgische soldaten enkel in de Britse 'King Alberts Hospitals' terecht kwamen. Of ben ik fout?

Groeten,

René uit Winkelomheide (Geel)
HMRC
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 mei 2016 15:13

Re: Salents Armée London

Bericht door HMRC »

Naar mijn mening is dit 'Salvation Army'.
Het 'Leger des Heils' had in het begin van de twintigste eeuw een vestiging in London, 116 Middlesex Street. Dit gebouw kon meer dan 400 mannen een slaapplaats en voedsel bieden.
Tijdens WWI werden heel wat gewonde of zieke Belgische soldaten toevertrouwd aan het Legers des Heils.
In deze hospitalen golden de regels van de Belgische militaire ziekenhuizen en discipline was de verantwoordelijkheid van (ook gewonde of zieke) Belgische officieren.
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”