informatie aanhangwagen abl 1956

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
johan77
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2014 11:34

informatie aanhangwagen abl 1956

Bericht door johan77 »

Beste,

ik heb een aanhangwagen (ex abl) van 1956, met compressor op 2takt Sachs motor, bakken met vet, motorolie en differentieelolie, achterkant 5 haspels ...wie weet bij welke eenheid-eenheden, en waar die gebruikt werden? Zijn die specifiek gebouwd om een bepaald voertuig te onderhouden in het veld?

die leeuwekop op rode achtergrond die op de laatste foto te zien is, waar staat die voor ?

Mvg, johan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: informatie aanhangwagen abl 1956

Bericht door one_O_five »

De leeuwenkop is een Divisie kenteken, nog al vaag maar vermits de rode achtergrond in het rood nog zichtbaar is denk ik aan de Vierde Divisie ... (Luik)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BPS10
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:19

Re: informatie aanhangwagen abl 1956

Bericht door BPS10 »

De opschriften op de aanhangwagen zijn inderdaad vrij vaag. Als ik mij niet vergis en goed gekeken heb zie ik daar als code nummer 101 staan hetgeen verwijst naar het 4 Gn. Deze eenheid heeft een tijd deel uitgemaakt van de Korpstroepen van het 1(BE) Corps en maakte nadien deel uit van Binnenlandse Strijdkrachten. Een schild met rode achtergrond en gele leeuwenkop kan een verwijzing zijn naar het 1 (BE) Corps. Het is in ieder geval niet de sticker van Binnenlandse Strijdkrachten want deze vertoonde een volledige leeuw in een schild met paarse achtergrond. Spijtig dat de foto net niet scherp genoeg is.

De foto hieronder betreft een voertuig van het 1 Gn uit Westhoven. Cfr. de sticker die ik bedoel met name deze van het 1(BE) Corps.

Afbeelding

Hier nogmaals de sticker in detail
002.jpg
Het type aanhangwagen komt mij niet onmiddellijk bekend voor. Ik gok op een soort brandstofpomp of iets dergelijks. Het antwoord in welke eenheden, voor welk soort voertuig, etc.,.. moet ik u ten spijte schuldig blijven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
larotje
Berichten: 215
Lid geworden op: 05 jun 2011 17:24

Re: informatie aanhangwagen abl 1956

Bericht door larotje »

Hallo,

Het betreft een maintenance producten wagen.

Mvg,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”