Belgische MKII-kloon

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
R&S
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:32

Belgische MKII-kloon

Bericht door R&S »

Beste,

Ik heb een heel raar model van een Belgische MKII-kloon, waar kan ik eventueel een berichtje plaatsen voor meer info?
Alvast dank,

Mvgr, Rudi
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1864
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Belgische MKII-kloon

Bericht door canadian2nd »

Hier.
Is dit een Helm of wat ?
mvg
canadian
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
R&S
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:32

Re: Belgische MKII-kloon

Bericht door R&S »

Dag ,
Ik ga proberen op mijn eerste vraagje te stellen op dit forum,ik ben nieuw en niet zo goed met computer,ik probeer ook foto's te plaatsen,sorry voor eventuele fouten.
Een goede vriend stuurde mij onlangs een Engelse helm op, wat blijkt, het is een Belgische helm,maar!
De schaal is origineel kaki-groen,maar overschilderd,enkel buitenkant met die donkere zeemacht-blauw kleur.
Onder de verf zit duidelijk een geverfd Belgisch vlagje,de schaal is model 49 Belgisch,met een ijzeren boord.
De binnenhelm is Engels ( B.M.B. 1941),maar de stootkussentjes zijn dan weer Belgisch,gezien de bevestigingshaakjes van die rubbers.
Deze helm kwam binnen zonder kinriempje en hoofdkruisje.
MAAR, wat mij enorm voor raadsel zet,is het feit,dat de helm aan de bovenkant niet verzonken is,op de plaats waar de kopschroef zit,ook zijn de kinbevestigingen breder dan normaal, indien het een Nederlandse helm zou zijn, dan kloppen de kinriembevestigingen weer niet,en er zijn ook geen markeringen of stempels terug te vinden in de schaal.
Weet iemand mischien of deze helm van Belgisch fabricaat kan zijn? en vanaf welk jaar werden de geverfde vlagjes vervangen door zelfklevers?
Alvast dank,
Mvgr,
R&S
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:32

Re: Belgische MKII-kloon

Bericht door R&S »

Beste,

Om een goede beoordeling te kunnen doen,is het zeker een vereiste om foto's te plaatsen, maar dat lukt mij momenteel niet,gezien de bestanden te groot zijn.
Ik zal hulp moeten inroepen,want ik ben een dummy op dit vlak.
Sorry, ik probeer dit zo snel mogelijk te regelen.

Mvgr,
R&S
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:32

Re: Belgische MKII-kloon

Bericht door R&S »

Belgische MKII 006.JPG
Belgische MKII 002.JPG
Belgische MKII 001.JPG

Hier dan enkele foto's

Mvgr, Rudi
R&S
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:32

Re: Belgische MKII-kloon

Bericht door R&S »

Beste,
Hier nog enkele foto's,het begint mij te lukken.
Mvgr, Rudi
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”