Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
SciencePress
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jun 2013 15:52

Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door SciencePress »

Van sinds ik in Verviers verbleef in de Cie HK of QG 1 Div (Majoor Cogniaux), bleef ik de oude wolstad bezoeken.
In het begin zag ik daar nog oude 'boefers' (de postbode, een 1 CC bijvoorbeeld of een adjudant-chef)...

Maar ik bleef en blijf de stad omwille van de stad bezoeken. Toch is het altijd terugdenken aan de tijd van toen...
1979.

Wie doet dat ook?
luc
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 dec 2011 17:28
Locatie: Eeklo

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door luc »

Soest 1987 - twee jaar geleden eens terug geweest , ik herkende bijna niets meer . :?
Gebruikersavatar
Scubaluc
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mei 2011 21:59
Locatie: Gent

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door Scubaluc »

Altenrath en Troisdorf vorig jaar nog bezocht. Wat Troisdorf betreft is er in de loop der jaren veeeeeeeeeeeeeeel veranderd (ofwel is mijn geheugen er op achteruit gegaan) :?
2e Reg. Gidsen
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door mava105 »

Bezocht deze week (dinsdag) nog NEHEIM en omgeving, stad waar ik vanaf 1948 verbleef (was toen 4 jaar) tot 1956 samen met mijn ouders. Kan het moeilijk mijn kazernestad noemen, want zat nog op de lagere school. :lol:
Heb er een aantal personen ontmoet en gesproken die mijn ouders toen nog hebben gekend. (waaronder een winkelier waar we de sommige gekochte dingen betaalden met koffie en sigaretten - waar is de tijd)
Ook Rösrath werd bezocht, waar ik vanaf 1956 tot 1962 in het koninklijk atheneum op internaat zat.
SciencePress
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jun 2013 15:52

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door SciencePress »

Ik blijf Verviers bezoeken omdat het een boeiende Waalse stad is. Met mooie en schrijnende kenmerken. Veel rijkdom en armoede naast mekaar. En vierendertig jaar geleden waren er geen bedelaars of drugverslaafden te bespeuren. Ook geen nieuwe Belgen enz. Maar dat kan ook een indruk zijn, omdat ik als twintiger toen oog en oor had voor andere belevenissen en gebeurtenissen...
Kimbelke
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2013 17:26

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door Kimbelke »

Zijn er hier nog Jagers te paard uit Arolsen uit dienstjaar 81-82
stuka f
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jun 2011 10:21
Locatie: antwerpen

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door stuka f »

Ik woon er vlakbij, dus ik bezoek ze nog al eens; Brasschaat!
Batterij paraCdo 79/80.
;-)
flappy
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2014 18:57

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door flappy »

ben ook in arolsen gelegerd geweest
Gebruikersavatar
BPS10
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:19

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door BPS10 »

Toen ik besliste om mijn loopbaan als beroepsmilitair in te ruilen voor een carrière in de burgerij heb ik effectief nog een paar keer de door mij gekende garnizoenen gaan bezoeken. Toen de BSD tussen 1992 en 1996 geleidelijk aan werd afgebouwd is het gros van Kazernes, scholen, woonwijken en andere voorzieningen afgebroken of verbouwd met de bedoeling om het een andere bestemming te geven. Heel wat horecazaken waar we destijds onze pintjes gingen drinken of waar we van een lekkere maaltijd gingen genieten behoren inmiddels vermoedelijk eveneens tot het verleden. Heel wat stadcentra zijn door de jaren heen van karakter gewijzigd. Het inlevingsvermogen werd met de jaren dus ook beperkter. Dit is ook de reden waarom ik dat niet langer meer gedaan heb. Idem dito voor de scholen (Ooffr en Wapenscholen) in België waar ik destijds cursussen gevolgd heb. Sommige bestaan nog, een paar hebben nog een militiar karakter terwijl sommige inmiddels ook een andere bestemming gekregen hebben. Wat voor mij dus ook niet meer hetzelfde gevoel geeft. Ik waag mij links en rechts nog eens aan een open-deurdag voor zover dat die nog ingericht worden. Ik zou graag nog eens het Kwartier SBH Adam in Soest willen bezoeken en dit vooral voor het museum van de BSD. Jaarlijks werden daar ook de Kazernedagen/feesten ingericht maar ik heb er geen idee van of dit initiatief nog steeds van kracht is.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door one_O_five »

Kazernefeesten bestaan tot nu nog, alleen spijtig dat ik dan meestal al iets anders te doen heb.
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door Exjager »

one_O_five schreef:Kazernefeesten bestaan tot nu nog, alleen spijtig dat ik dan meestal al iets anders te doen heb.
Kazernefeest gaat dit jaar niet door.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
SciencePress
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jun 2013 15:52

Dienstplichtigen van 1979 uit kazerne Majoor Cogniaux in Verviers?

Bericht door SciencePress »

Zitten er hier anciens uit mijn kazerne? Jaargang 1979?
Passant46
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2011 09:54

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door Passant46 »

Mijn garnizoen in 1965 was Köln-Dellbrück, Kwartier Moorslede. Ik behoorde tot het hoofdkwartier 1ste Groepering Veldartillerie. Nog iemand in die periode daar geweest?
wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 13 jun 2011 12:29

Re: Wie bezocht/bezoekt zijn kazernestad nog?

Bericht door wolf »

Flawinne 70-71, ik probeer nog naar alle opendeurdagen te gaan. (wat meestal lukt)
PaCo: 2Codo '70-'71, rappels: '74, '81
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”