vragen !

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
iris
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2013 21:32

vragen !

Bericht door iris »

hey iedereen
ik heb me onlangs ingeschreven als kandidaat onderofficier kok maar heb nog enkele vragen bij de ingangsexamens en ben op zoek naar mijn redder in nood ..

ik ben iris een meisje van 19 jaar dat net mijn diploma van de hotelschool in handen heeft .
en aangezien ik beroeps heb gedaan is mijn vraag ben ik wel in staat om de testen over wiskunde, elekticiteit en mechanika goed genoeg af te leggen want ik heb deze vakken nooit gehad in mijn school carriere :shock:
verder ben ik nu vollop aan het trainen voor de fysieke proeven ( ik heb nog 6 maanden ) en ik zit al goed bij de krachtproeven maar hoe en op welke manier kan ik aan de conditie werken want ik kan nog geen 2700meter lopen aan het tempo dat er van ons verwacht wordt :?
ooit heb ik eens een auto ongeval gehad (3 jaar geleden ) en mijn knie staat nu niet meer recht kan dit een probleem geven voor een onderofficier kok bij de keuring ?
en dan tot slot wat vinden jullie er eigelijk van als er een vrouw het leger in wilt ?
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: vragen !

Bericht door one_O_five »

Als oude rot in het vak, zo oud dat ik op pensioen ben, heb ik de eerste vrouwen in het leger weten toekomen, toen sensationeel maar in deze tijd totaal normaal.

Ik vrees dat ge meer dan een probleem moet overwinnen, en dus ook op meer dan een helper zult moeten terugvallen, maar er is niemand die U met de knie kan helpen.
Tegenwoordig liggen de normen bij de keuring hoog, ook een kandidaat kok moet aan de hoge normen voldoen, er is meer kans dat ge als jonge onderofficier kok ergens op het terrein aan Uw veldkeuken zult staan dan in het hoofdkwartier van Evere voor de generaals gaat koken.

Wat de inhoud van die testen betreft ben ik niet meer op de hoogte maar voor die 2700 meter kunt ge enkel maar trainen, en hier kan ik enkel aanraden dat te doen onder begeleiding van een sport arts, dat vanwege de geopereerde knie.
Gebruikersavatar
anthony
Berichten: 261
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:35
Locatie: Ichtegem
Contacteer:

Re: vragen !

Bericht door anthony »

Misschien heeft dit al een beter idee wat de sportproeven betreft

Sportproeven
Algemeen
Sinds 2010 werden de fysieke proeven uitgebreid tot meerdere proeven. Naast een loopproef zal iedereen ook een krachtproef voor de buikspieren (sit-ups) en voor de armspieren (push-ups) afleggen.
Testen
-Loopproef op loopband: je start met een opwarmingsperiode van 1 minuut aan een snelheid van 3 à 6km/u. Aansluitend begint de test aan een snelheid van 6 km/u die elke 30 seconden wordt opgedreven.
De loopproef duurt maximaal 18 minuten. Je kan altijd op de "stop"knop drukken als je de test wil beëindigen. Als je de maximale snelheid van 14,4 km/u bereikt, wordt de loopproef automatisch beëindigd. Hierop volgt een recuperatieperiode van 3 minuten.
-Sit-ups: gedurende 1 minuut tijd moet je zoveel mogelijk situps (buikspieroefeningen) doen zonder stoppen.
-Push-ups(ook wel pompen genaamd): zoveel mogelijk push ups uitvoeren binnen 1 minuut.

De sit-ups (buikspieren) en push-ups (armspieren) tellen elk voor 10% van de te behalen punten, de loopproef telt voor 80% van de behaalde punten.

Hier heb je bvb een trainingsschema opgesteld door defensie voor de ingangsexamens: http://www.mil.be/jobsite/viewdoc.asp?L ... oc&ID=1845


Voor vragen over het vak elektriciteit kan je bij mij terecht, ik denk je daar wel bij te kunnen helpen.
Heb net de te kennen leerstof eens bekeken voor elektriciteit en die valt goed mee.
Mechanica is iets te lang geleden :-)
Wiskunde ziet er ook doenbaar uit!
Mvg,
Anthony Degrande
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: vragen !

Bericht door Exjager »

Wat betreft de testen over wiskunde, elekticiteit en mechanika, waar kan je ergens vinden wat er moet gekend zijn?
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
iris
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2013 21:32

Re: vragen !

Bericht door iris »

Exjager schreef:Wat betreft de testen over wiskunde, elekticiteit en mechanika, waar kan je ergens vinden wat er moet gekend zijn?
er is mij gezegd in het informatie centrum dat het hier over de basis zou gaan verdere informatie heb ik hierover niet gekregen ...
ik heb op de website van de defentie wel voorbeeldvragen gevonden maar dit zijn steeds maar 3 vragen ( het gaat hier over niv. 2 ) ik weet wel niet of dit de vragen zijn die gekend moeten zijn als onderofficier of als officier
gunnery
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 jul 2011 19:02

Re: vragen !

Bericht door gunnery »

anthony schreef: Testen
-Loopproef op loopband: je start met een opwarmingsperiode van 1 minuut aan een snelheid van 3 à 6km/u. Aansluitend begint de test aan een snelheid van 6 km/u die elke 30 seconden wordt opgedreven.
De loopproef duurt maximaal 18 minuten. Je kan altijd op de "stop"knop drukken als je de test wil beëindigen. Als je de maximale snelheid van 14,4 km/u bereikt, wordt de loopproef automatisch beëindigd. Hierop volgt een recuperatieperiode van 3 minuten.
-Sit-ups: gedurende 1 minuut tijd moet je zoveel mogelijk situps (buikspieroefeningen) doen zonder stoppen.
-Push-ups(ook wel pompen genaamd): zoveel mogelijk push ups uitvoeren binnen 1 minuut.

De sit-ups (buikspieren) en push-ups (armspieren) tellen elk voor 10% van de te behalen punten, de loopproef telt voor 80% van de behaalde punten.

Hier heb je bvb een trainingsschema opgesteld door defensie voor de ingangsexamens: http://www.mil.be/jobsite/viewdoc.asp?L ... oc&ID=1845
Dat steld dus écht niet veel voor!
Als 43jarige haal ik het maximum op mijn sloffen!
En dat voor jonge gasten!!
Gebruikersavatar
anthony
Berichten: 261
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:35
Locatie: Ichtegem
Contacteer:

Re: vragen !

Bericht door anthony »

Hier vind je per rang de verwachtingen: http://www.mil.be/jobsite/subject/index ... 1&mid=3156

En hier dan specifiek voor onderofficier technische functies: http://www.mil.be/jobsite/subject/index ... =0&page=21
Technische functies leunt het dichtste aan bij kok, andere opties waren alle wapens, meteo, piloot, ...

Onder het tabblad elektriciteit zie je dan de voorbeeldvragen en ook de te kennen leerstof.
Misschien kan je eens langsgaan bij een middelbare school in de buurt en vragen of het mogelijk is om je de cursus basiselektriciteit (voor het TSO) te geven.
Ik denk dat die cursus toch het overgrote deel zou moeten bevatten.
De tijdspanne van 6 maand moet daarvoor ook wel haalbaar zijn.

Als je van W-VL bent kan ik je mijn oude cursus van elektriciteit bezorgen, dan heb je meteen opgeloste oefeningen e.d.

Om eerlijk te zijn lijkt het me wel vreemd dat je over al deze kennis zou moeten beschikken voor het toegangsexamen kok?
Mvg,
Anthony Degrande
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”