rijden met een ford rhein keulen 1955

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
lorenzo43
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2012 04:20

rijden met een ford rhein keulen 1955

Bericht door lorenzo43 »

heb net voor het eerst gereden wat moet ik rare stuurbewegingen maken om op het pad te blijven bij bochten op wegen van 60 of meer heb ik bijna de broek vol
ik moet dan terug rechts gaan en weer links corigeren dan weer rechts corigeren en als ik dan bang genoeg ben zet ik hem aan de kant om weer opnieuw te proberen is er wat mis of moet ik opnieuw leren rijden
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: rijden met een ford rhein keulen 1955

Bericht door one_O_five »

lorenzo43 schreef:moet ik opnieuw leren rijden
Eigenlijk wel, leren rijden met een rechtstreekse besturing zonder hydraulica, zonder elektronica.
Het is inderdaad een heel ander gevoel en dat heen en weer zwalpen op de zal met de tijd en de nodige ervaring wel verdwijnen, dat is gewoon overcorrigeren dat ge doet.
Wat wel zal blijven is het veranderde gevoel van snelheid, 60 Km per uur gaat blijven aanvoelen als 100 Km per uur in een modern voertuig.
lorenzo43
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2012 04:20

Re: rijden met een ford rhein keulen 1955

Bericht door lorenzo43 »

das dan niet best want vliegtuigen daar sprong ik tijdens mijn dienst meestal uit hopen dat ik da nie doe als ik rij
maar hij staat nu bij de reparateur voor een uitlijn corigeren ok maar als je hem na vijf keer nog niet in de hand hebt en je hem zelfs aan de kant zet
boven de 60 richting de 70 ging het beter na de testrit heb ik hem een dag later weg gebracht het ging al iets beter ik heb nog een hoop te leren
in mijn dienst heb ik nooit echt gereden was meer aan het lopen KCT wat staat voor korps commando troepen te nederland roosendaal

wat ik nu nog zoek is een goed boek of info over wat de knopjes 1 tot 13 betekenen
een paar ken ik er nu al 1 staat voor startknop de S staat voor choke en de verlichtings knop heb ik nu ook maar de rest is nog een vraagteken


dank voor een ieder die info heeft en geeft

gr renz
Whiskey Sierra
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jun 2012 22:06

Re: rijden met een ford rhein keulen 1955

Bericht door Whiskey Sierra »

13 knopjes op het dashboard van een auto uit 1955 ? Dat lijkt me vreemd: voor zover ik mij herinner stond er in die tijd nooit veel meer op dan de reeds-gevonden 3, en het contact (soms ook gewoon een schakelaar i.p.v. een contactsleutel), en de pinkers (of "pijlen"), en misschien nog een schakelaar voor de dashbordverlichting.
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”