Wijzigen van berichten door de users

Alles wat kan helpen om dit forum nog beter te maken.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Wijzigen van berichten door de users

Bericht door Paddy »

Op het "oude"ABL-forum werd er meermaals gevraagd of het mogelijk was dat gebruikers zelf hun berichten zouden kunnen wijzigen. De voor- en nadelen van deze optie werd dan ook uitgebreid besproken en met ons nieuw systeem hebben wij besloten dat "users" deze kans kunnen benutten tot 30 minuten na het plaatsen van hun bericht.
Als moderator hebben wij hier niet echt zicht op, wij kunnen altijd wijzigen ;) , daarom de vraag of jullie deze regel eens willen uittesten en jullie ons jullie bevindingen willen mededelen?

Andere opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom ;)
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door one_O_five »

Ik heb de instellingen zo aangepast dat de users dertig minuten tijd hebben om correcties aan te brengen, deze dertig minuten gaan in op het ogenblik dat het bericht geplaatst word.
Gebruikersavatar
Drackx
Berichten: 440
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:52

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door Drackx »

Hallo Paddy en one-o-five!
Ik vind dit een goed compromis.
Zo kunnen we er nog altijd de foutjes uitvissen die we bij het plaatsen over het hoofd zien.
Dat is me namelijk al vaak overkomen.
Ik vind dat dit zo prettig werkt en heb hier al verschillende malen gebruik van gemaakt.
Houden zo!
Allerbeste groeten,
Filip
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door one_O_five »

Die mogelijkheid bestaat, een instelling als nieuwe gebruiker met beperkte rechte die na een tiental bijdragen overgaat naar geregistreerd gebruiker, alleen is dat geen standaard instelling en word er in de phpBB gebruikers forums afgeraden dit te gebruiken, het opent de deur voor spammers en Co.
Gebruikersavatar
Drackx
Berichten: 440
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:52

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door Drackx »

De spammers nog tot daar toe maar die Co is er te veel aan! :lol:
Maar alle gekheid op een stokje.
Ook ik had het liefst dat we permanent zaken konden aanpassen
maar ik begrijp Paddy zijn bezorgdheid dat er mogelijk misbruik van gemaakt wordt en het een zootje wordt.
Dus...een half uurtje mogelijkheid om te veranderen, is al wat en het blijft een mooi compromis.
Enne...mocht het echt nodig zijn, kunnen we Paddy en One-O-five altijd via een Pb-tje vragen om een wijziging aan te brengen, toch?
Allerbeste groeten,
Filip
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door one_O_five »

Klopt als een zere vinger ...

De bedoeling van Paddy, voor zo ver ik het begrepen heb, is te vermijden dat sommige slechte karakters na een paar dagen hun originele bijdrage gaan veranderen wat dan op zich weer ellenlange zinloze niet ter zake doende discussies gaan teweeg brengen die alleen maar onder de leden van het forum kwaad bloed gaan zetten en ... enfin ... als ge deze zin gelezen hebt snapt ge het wel zeker.

Bepaalde namen moet ik hier niet op gaan plakken, die plakken nog aan de tafels in Liezele :)
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door Exjager »

OK, het is een beetje sneu voor de meeste gevallen, maar ik vind het niet echt slecht dat eens er iets staat het er gewoon staat en het niet kan aangepast worden.
Paddy zijn bezorgdheid is in feite uit ervaring, en uit zulke zaken kan en moet je leren.
Ik denk dat bij eventuele aanpassingen er altijd kan gevraagd worden om dit te doen, en dan heb ik het niet over een schrijffout hé ;) We hebben al te veel geknipt en geplakt dat we nu ook niet gaan overgaan tot het gebruik van Tipex :!:
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door one_O_five »

Als het nu echt eens voor iemand nodig is kan er altijd tijdelijk een aanpassing aan de rechten gemaakt worden, een tik of taalfout maakt iedereen wel eens maar het zou inderdaad wel eens kunnen dat iets belangrijks zo als een datum verkeerd in een topic staat, dan is misschien wel een kleine aanpassing van doen.

Tipex ... hoe merkt ge dat er een blondine aan de PC gezeten heeft ... tipex op het scherm ... de muis gevoederd en de joystick nat ... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door Stef »

Ik weet dat het delicaat ligt :mrgreen: maar zou er misschien een uitzondering kunnen gemaakt worden voor het vraag en aanbod gedeelte.
Als je maar enkele items te koop hebt, is het makkelijk om een overzicht te behouden. Maar bij grotere topics wordt het al snel onoverzichtelijk. een "wijzig" knop is dan zeer wenselijk :)

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken :)
Fidelitas et Superbia
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door one_O_five »

De instelling wijzigen kan alleen globaal veranderd worden, dus voor alle topics in alle fora, nadat we in het eerste jaar problemen hadden met gewijzigde topics hebben we die functie beperkt tot de eerste 30 minuten na plaatsing, de problemen die optraden waren over het algemeen hetzelfde, een user wijzigde zijn topic en daarna begon een welles nietes spelletje in de zin van ge hebt dat vroeger anders geschreven.
Zou er nu echt iets een probleem opleveren met een verkeerd gegeven, prijs, datum en dergelijke kunt ge altijd een PB sturen aan een moderator met de vraag een wijziging aan te brengen.
Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door tsjokke »

Ajay!Laat het alstublieft zoals het nu is.
Ik persoonlijk ben namelijk NOOIT tevreden over hetgeen ik weeral in elkaar gedraaid heb.
Wat zodoende resulteert in twee tot drie correcties op dat beschikbare halfuur.Soms vernietig ik zelfs artikels omdat ze me niet bevallen of omdat er mij andere bezwaren invallen,ondanks dat er al lezers zijn geweest.Het is altijd een hele bevrijding als de tijdslimiet verstreken is zodat ik niet meer kan blijven klommelen!
grts,
tsjokke
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: Wijzigen van berichten door de users

Bericht door Stef »

one_O_five schreef:De instelling wijzigen kan alleen globaal veranderd worden, dus voor alle topics in alle fora, nadat we in het eerste jaar problemen hadden met gewijzigde topics hebben we die functie beperkt tot de eerste 30 minuten na plaatsing, de problemen die optraden waren over het algemeen hetzelfde, een user wijzigde zijn topic en daarna begon een welles nietes spelletje in de zin van ge hebt dat vroeger anders geschreven.
Zou er nu echt iets een probleem opleveren met een verkeerd gegeven, prijs, datum en dergelijke kunt ge altijd een PB sturen aan een moderator met de vraag een wijziging aan te brengen.

Oke, ;)
Fidelitas et Superbia
Plaats reactie

Terug naar “Mijn idee!!! - Mon idée!!!”