afbeeldingen

Verloting van boeken of andere zaken i.v.m. het Belgische Leger.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
buffalo
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mei 2011 07:43

afbeeldingen

Bericht door buffalo »

HALLO,
Ik kan geen bijlagen uploaden, ik snap het niet?? :oops: :?: :?:
Wie helpt mij uit de nood graag jullie welgemeende steun,pls. :idea:
Mvg
Urbain
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: afbeeldingen

Bericht door Exjager »

Onder je bericht zie je Tab-blad "bijlagen" staan. Dit aanklikken en dan tab-blad "Bestand toevoegen".
je kiest : plaats in tekst en je foto staat tussen de tekst.
foto plaatsen.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: afbeeldingen

Bericht door one_O_five »

buffalo
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mei 2011 07:43

Re: afbeeldingen

Bericht door buffalo »

Bedankt Ex Jager, ik probeer het te doen, maar ik krijg een vermelding dat mijn bestanden te groot zijn, Mvg Urbain
buffalo
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mei 2011 07:43

Re: afbeeldingen

Bericht door buffalo »

Bedankt Ex Jager, ik probeer het te doen, maar ik krijg een vermelding dat mijn bestanden te groot zijn, Mvg Urbain
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: afbeeldingen

Bericht door one_O_five »

In de link hier boven verwijs ik naar een topic hier in het forum, daar staat hoe groot Uw bestanden mogen zijn.
De reden is eenvoudig, plaats sparen op de server, en de kleinere bestanden zijn ook sneller te zien op de pc als ge een topic opent.
buffalo
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mei 2011 07:43

Re: afbeeldingen

Bericht door buffalo »

Bedankt hoor.
Mvg
Urbain
buffalo
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mei 2011 07:43

Re:test bijlagen

Bericht door buffalo »

7de Divisie.jpg
7Inf Div.JPG
Basis kamina.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
buffalo
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mei 2011 07:43

Re: afbeeldingen

Bericht door buffalo »

Aan Allen soryy :oops: dat ik de site gebruik maak om mijn problemen op te lossen, mijn enige excuus is, dat het veel te lang heeft geduurd om Abl forum terug te vervoegen,Soryy guys . dank O-One five en exjager. :D
m vr Gr Urbain
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: afbeeldingen

Bericht door Exjager »

Blij dat het gelukt is Urbain!
Hulp is graag gedaan.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
buffalo
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mei 2011 07:43

Re: afbeeldingen

Bericht door buffalo »

Hoi Exjager, Ja eindelijk is het toch gelukt,dankt voor jouw gewaardeerde steun:D
Mvg Urbain
Peter T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:40

Re: afbeeldingen

Bericht door Peter T »

Beste,

ik vrees dat er toch een probleem is met het plaatsen van foto's. Ik heb al altijd problemen gehad met het formaat. Ik heb mijn foto's steeds verkleind (kleiner dan toegestaan) en toch krijg ik de melding dat ze te groot zijn. Ik heb intussen twee verschillende programma's gebruik en het lukt niet. Je kan op het forum zien hoe groot je foto's zijn en het forum geeft telkens een groter aantal pixels weer. De bijgevoegde foto is in twee verschillende programma's 1000 x 667 en volgens het forum 1368 x 912. Ik heb het intussen opgegeven.

Peter
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: afbeeldingen

Bericht door canadian2nd »

Peter,
ik ben ook zo geen computer nerd maar ik heb geen enkel probleem meer met het plaatsen van foto's.
Je kan het programma Image Resize gratis downloaden.
Dit is echt heel eenvoudig.
Je neemt een foto, plaatst hem op je computer, start Image Resize en verklein de foto volgens de voorschriften van het forum.
Sla de verkleinde foto op en trek hem binnen in een bericht dat je wilt plaatsen.
Ik plaats de foto's ook altijd in mijn bericht en niet als bijlage.
veel succes

Ik heb alle bestanden op mijn computer en op een stick staan. Ik kan ze naar je toesturen maar ik weet niet hoe je bestanden moet versturen. Misschien met ZIP ?
mvg
Jan
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Peter T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:40

Re: afbeeldingen

Bericht door Peter T »

Bedankt Jan,

ik heb mijn foto's verkleind, kleiner dan toegelaten op het forum. Ik heb het aantal pixels gecontroleerd met Paint. Dit programma geeft net als Pic Resize 1000 x 667 als aantal pixels. Volgens het forum is dit evenwel 1368 x 912. De weinige foto's ik in het verleden gepost heb, heb ik altijd beduidend kleiner moeten maken dan 1000 x 667 om ze geplaatst te krijgen.

Peter
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: afbeeldingen

Bericht door one_O_five »

De maximum grootte is 1024x768 pixels, maar niet alleen die cijfers in het oog houden ...
Ik lees Paint, dat programma zal in BMP zijn afbeeldingen opslaan, nu zijn dat veel grotere bestanden dan opgeslagen in jpg of png, en nu is de maximum grootte ook ingesteld op 256 Kb.
Beelden dus best opslaan in jpg.
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: afbeeldingen

Bericht door Stef »

Kan die maximum grootte niet wat omhoog?
Als ik een foto neem met mijn smartphone is deze al snel tussen de 3 en 5 MB! Ik moet deze echt serieus verkleinen om ze te kunnen plaatsen en soms zijn ze dan gewoon te klein om bepaalde details nog goed te zien.

Ik weet dat er andere forums zijn waar er geen restricties zijn qua foto's of waar ze automatisch iets verkleint worden. Is die mogelijkheid hier ook te overwegen?
Fidelitas et Superbia
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: afbeeldingen

Bericht door one_O_five »

Alles is mogelijk maar dan gaat het geld kosten ... vergeet niet dat dit forum een hobby is van enkele liefhebbers die alles op hun eigen kosten doen.
Automatisch verkleinen is ook weer zo een te betalen plug inn, tegenwoordig is er niet veel meer gratis.

En inderdaad zijn de beelden van een smartphone niet van de kleinste, bovengenoemde plug inn heeft ook zijn grenzen en niet elk beeld van een smartphone zal hij verkleinen.
De externe (oude) foto op viewtopic.php?f=10&t=6701 is 1524x1024 in jpg met 307Kb, een ander bestand ook op mijn onedrive schijnt veel te groot te zijn om rechtstreeks te publiceren, 5184x2912 pixels met 402 Kb, het originele is even groot betreft pixels maar ... 4.25 Megabyte ...
Wat er na een zo sterke comprimering over blijft ziet ge op onderstaande link. (Best te bekijken op een4K monitor)

https://1drv.ms/i/s!AmBvg-doQbBEh3IGDlwokIzfLdXC
Peter T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:40

Re: afbeeldingen

Bericht door Peter T »

" Ik lees Paint, dat programma zal in BMP zijn afbeeldingen opslaan, nu zijn dat veel grotere bestanden dan opgeslagen in jpg of png, en nu is de maximum grootte ook ingesteld op 256 Kb.
Beelden dus best opslaan in jpg."


Het beeld is opgeslagen in jpg en 78 Kb groot .... begrijpe wie kan.

Peter
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: afbeeldingen

Bericht door one_O_five »

Peter, gebruikt U toevallig Adobe Photoshop ???
In dat geval bestaat de mogelijkheid dat Photoshop een paar (onzichtbare) gegevens niet mee opslaat, de beelden zijn overal normaal te bekijken behalve dat de module die hier in een php gebaseerd forum juist die gegevens nodig heeft.
Het resultaat is dan een foutmelding, de module die de grootte van het beeld bepaald kan zonder die gegevens het beeld neit juist interpreteren en meent dan dat het beeld te groot is.
Peter T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:40

Re: afbeeldingen

Bericht door Peter T »

Ik gebruik inderdaad Photoshop en een Mac. Ik denk dat we dicht bij de oorzaak zitten. Bedankt!

Peter
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: afbeeldingen

Bericht door one_O_five »

Dat is de oorzaak Peter, Photoshop en Mac, daar ben ik zeker van.
Plaats reactie

Terug naar “De permissie - la permission”